بازدید 7049
۳

۱۵۰ هزار حساب دولتی بسته شد

کد خبر: ۶۶۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 19 February 2017
معاون اقتصادی بانک مرکزی در نشستی خبری ضمن تشریح دلایل افزایش نرخ ارز، وعده داد که روند نزولی قیمت ارز ادامه می یابد. طی چند روز اخیر قیمت دلار در بازار آزاد از حدود 3850 تومان به 3810 تومان کاهش یافته است.
 
به گزارش تسنیم، پیمان قربانی در نشست خبری که با عنوان تشریح سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی در بانک مرکزی برگزار شد، عملکرد معاملات آپارتمان های تهران را در ده ماهه سال جاری بیانگر رشد 7.9 درصدی در معاملات و 5.2 درصدی در قیمت دانست و گفت: رونق در بخش مسکن شکل گرفته و سال آتی رونق قوی تری در این بخش خواهیم داشت. البته معاملات از روند فصلی در کشور تبعیت می کند.
 
وی ادامه داد: انتظام بخشی به حساب های دولتی از دیگر اقدامات بانک مرکزی است. قبلا بیش از 220 هزار حساب دولتی در سطح کشور پراکنده بود که خزانه داری از این حساب ها اطلاعی نداشت. الان حساب ها از 220 هزار به 70 هزار کاهش یافته است.
 
به گفته قربانی، حقوق 1.5 میلیون نفر از کارمندان آموزش و پرورش به بانک مرکزی منتقل شده است و از این پس دیگر بانک های عامل نسبت به پرداخت حقوق این افراد اقدام نمی کنند. بانک مرکزی تلاش دارد که حقوق سایر کارمندان دولتی در دستگاه های مختلف را در آینده راساً پرداخت کند.
 
وی افزود: این کار از مفسده های احتمالی هم جلوگیری می کند.پیشتر نیز یکی از اهداف این اقدام ، بحث مقابله با حقوق های نجومی عنوان شده بود.

وعده تداوم کاهش قیمت ارز
 
قربانی درباره عملکرد بانک مرکزی در بازار ارز گفت: در سال 95 و تا پایان دی ماه متوسط نرخ دلار 5.1 درصد بالا رفته است؛ حداکثر نرخ 10.9 درصد و حداقل 7.4 درصد رشد داشته است. اربعین و سال میلادی، انتخابات ریاست جمهوری و تمدید برخی تحریم ها از مهمترین عوامل گرانی دلار بود ولی روند هم اکنون در بازار ارز نزولی شده و همچنان ادامه خواهد داشت.
 
قربانی با تأکید براینکه در سطح معاملات تجاری نقش دلار بسیار کمرنگ شده است، افزود: ولی در سطح جامعه هنوز این ذهنیت بین مردم ایجاد نشده است که باید نقش دلار در معاملات کمرنگ باشد. باید نقش دلار در انتظارات متناسب با تجارت خارجی باشد. در تجارت خارجی هم اکنون دلار نقشی ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خب خدارو شکر
اعلام کنید چقدر خورده اند
اخ جون ذلار 7 تومان شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر