بازدید 6394

علت تاخیر در پروازهای مشهد چه بود؟

کد خبر: ۶۶۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 19 February 2017
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت های هواپیمایی به قوانین پرواز در شرایط ویژه آب و هوایی آگاه هستند و قطعا اگر پرواز ایمن نباشد، خلبان و کادر پروازی فرودگاه اجازه پرواز نخواهند داد.

به گزارش خبرآنلاین، رضا جعفرزاده درباره تاخیر در پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، اظهارداشت: فرودگاه شهید هاشمی نژاد و برخی دیگر از فرودگاه های کشور طی چند روز گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی با مشکل کاهش دید کافی روبرو بودند و سرمای زیاد سبب شد تا باند فرودگاه یخ بزند. از سویی بارش برف حرکت هواپیماها را هم مشکل کرده است به همین دلیل عملیات یخ زدایی (De Ice) باید بعد از مسافرگیری انجام شود.

وی افزود: طبیعی است به دلیل شرایط آب و هوایی انجام عملیات یخ زدایی قبل از شروع پرواز ممکن است زمان‌بر باشد، که این شرایط برای پروازهای عصر دیروز فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد رخ داد و به حمدلله مشکل برطرف شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید براینکه اولویت شرکت های هواپیمایی پرواز ایمن است، تصریح کرد: شرکت ها نمی توانند ابتدا به گروه پروازی بگویند، عملیات یخ زدایی انجام بده و بعد مسافر سوار کن، چون روال کار این است که بعد از مسافرگیری عملیات یخ زدایی انجام می شود.

وی ادامه داد: هرگونه تاخیر در پرواز به برنامه زمان بندی شرکت های هواپیمایی زیان وارد می کند و از سویی وقت مسافران هم ارزشمند است، با این حال اولویت همیشه پرواز ایمن است.

به گزارش خبرآنلاین، عصر روز گذشته مسافران پرواز شماره 1034 هواپیمایی ماهان که در انتظار انجام پرواز بودند، به دلیل طولانی شدن عملیات یخ زدایی ساعتها در داخل هواپیما محبوس شدند. این اتفاق به جز پرواز ماهان برای برخی دیگر از شرکت های هواپیمایی به دلیل برودت هوا و شرایط نامساعد جوی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد رخ داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر