بازدید 3303

رکودسنگین بازار مسکن انگلیس متاثر از برگزیت

دست اندرکاران صنعت مسکن انگلیس ضمن ابراز نگرانی از حاکم شدن رکودی سنگین در بازار مسکن این کشور به دلیل متغیرهای مختلف از جمله برگزیت، اعلام کرده اند این مساله به کاهش قیمت ها و پایین آمدن میزان نقل و انتقال ملک در انگلیس دامن زده است.
کد خبر: ۶۶۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵ 19 February 2017
دست اندرکاران صنعت مسکن انگلیس ضمن ابراز نگرانی از حاکم شدن رکودی سنگین در بازار مسکن این کشور به دلیل متغیرهای مختلف از جمله برگزیت، اعلام کرده اند این مساله به کاهش قیمت ها و پایین آمدن میزان نقل و انتقال ملک در انگلیس دامن زده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز روز شنبه در گزارشی در این مورد نوشت: برخی از مالکان به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن در انگلیس، برای فروش واحدهای مسکونی‌شان بیش از 10 ماه انتظار می‌کشند.

این روزنامه افزود: موسسات فعال در خرید و فروش املاک، پیش‌بینی کرده اند که با ادامه این وضعیت میزان نقل ‌و انتقال مسکن در سال جاری میلادی تا 11 درصد کاهش یابد که این بالاترین حد کاهش از زمان بروز بحران مالی در سال 2008 میلادی بشمار می‌آید.

تایمز افزود: شرایط حاکم بر بازار مسکن انگلیس باعث شده است که برخی از مالکان واحدهای خود را با تخفیف در معرض فروش قرار دهند.

این روزنامه نوشت: به‌طور نمونه نیمی از خانه‌های در معرض فروش از جمله در لندن و منچستر که در تارنمای معروف 'زوپلا' معرفی شده اند، با تخفیف همراه هستند.

تایمز افزود: متصدیان بخش مسکن انگلیس هشدار می‌دهند که قوانین جدید مالیاتی در مورد فروش مسکن و نیز مسایل مرتبط با برگزیت که متعاقب افزایش بهای مسکن در طی سال‌های گذشته صورت می‌گیرد، سبب شده که شرایط دشوار کنونی ایجاد شود.

این روزنامه نوشت: به گفته تحلیل گران رکود مسکن احتمالا سبب خواهد شد که رشد بهای مسکن در انگلیس در سال جاری میلادی کاملا متوقف شود.

تایمز افزود: براساس گزارش هالیفاکس، بهای مسکن در ماه گذشته میلادی در انگلیس 0.9 درصد کاهش داشته است.

به نوشته تایمز، کاهش رشد بهای مسکن به‌ویژه در مناطق جنوبی انگلیس از جمله در لندن، آکسفورد، بریستول و کمبریج که در سال‌های اخیر رشد سریعی داشته‌اند، صورت گرفته است.

این روزنامه نوشت: براساس گزارش موسسه مسکن 'ساولزگ'، میانگین بهای مسکن در مرکز لندن در سال گذشته تا 6.9 درصد کاهش داشته است .

موسسه تحقیقاتی موسسه 'آر آی سی اس'، پیشتر اعلام کرده بود که بررسی هایش حاکی از کاهش میزان ساخت‌ و ساز و فروش ملک در این کشور به دنبال همه‌پرسی 23 ژوئن 2016 میلادی ( سوم تیرماه 1395) و رأی انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا( برگزیت) است.

این موسسه هشدار داده بود این وضعیت که منجر به کاهش قابل‌ توجه میزان افزایش قیمت مسکن در بریتانیا از جمله کلان‌شهر لندن شده، می‌تواند حداقل تا 12 ماه آینده ادامه داشته باشد. 

پیش از برگزاری همه‌پرسی 23 ژوئن که منجر به رأی شوک‌آور انگلیسی‌ها به برگزیت شد، این هشدار داده‌شده بود که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند سبب کاهش ارزش ملک و اجاره در انگلیس شود. 

به گفته تحلیل گران، محدود بودن میزان عرضه مسکن و بالا بودن سطح تقاضا، از جمله علل افزایش سریع قیمت ملک در انگلیس به‌ویژه در لندن بوده است که بخشی از این تقاضا به ورود میلیون‌ها مهاجر اروپایی و نیز خرید ملک توسط شرکت‌ها و اتباع خارجی طی سال‌های اخیر بازمی‌گردد.

اما خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا و کنترل ورود مهاجران اروپایی که از جمله برنامه دولت 'ترزا می ' می باشد، می تواند بر وضعیت میلیون ها مهاجر اروپایی در این کشور و بالطبع بر بازار مسکن انگلیس تاثیر قابل توجهی داشته باشد. 

ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده است که تا پیش از پایان مارس 2017 میلادی (11 فروردین 1396)، ماده 50 لیسبون را فعال خواهد کرد. 

براساس جدول زمان‌بندی دولت 'ترزا می'، انگلیس در سال 2019 میلادی، اتحادیه اروپا را پس از مذاکراتی دوساله ترک خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر