بازدید 4641

۱۸‌ساعت‌عملیات‌برای‌نجات ۴‌تن‌در سیل‌بوشهر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از عملیات ۱۸ ساعته برای نجات محصوران سیل بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 18 February 2017
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از عملیات ۱۸ ساعته برای نجات محصوران سیل بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی با اعلام گزارش عملیات برف و کولاک  از ٢٣ تا ٣٠ بهمن گفت: بر این اساس در ٢٦ استان؛ به جز ۵ استان ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان؛ خدمات امدادی لازم به هموطنان متاثر از برف و کولاک در ٢٧٥ شهر، روستا و محور برف‌گیر ارائه شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۳۲ هزار و ۴۰۰ متاثر از برف و کولاک، اظهار کرد: در این زمینه ۷ هزار و ۵۰۰ تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و ۴۶ مصدوم و ۲۹ زن باردار به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به ارائه خدمات درمان سرپایی به ۶۵ تن و نجات ۴ محصور در بهمن در روستای مورستان خلخال، گفت: بر این اساس عملیات رهاسازی ۳ هزار و ۸۹۰  خودرو از برف نیز انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی  ۲ هزار و ۲۹۱ تن در برف و کولاک استان‌های کور، خاطرنشان کرد: در این زمینه ۸ هزار و ۳۸۰ تخته پتو، ۳ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی، ۵ هزار و ۳۵۰ قوطی انواع کنسرو، ۹۳۰ کیلوگرم خرما، ۵ هزار و ۹۷۰ قرص نان، ۲ هزار و ۱۳۰ بطری آب معدنی، ۱۲ هزار و ۱۰۰ بسته بیسکویت و ۲۲ کیلوگرم کشمش میان متاثران توزیع شده است.

سلیمی گفت: امدادرسانی در ١٤ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، فارس، سمنان، کردستان، گیلان، مازندران و همدان ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات امدادی لازم به هموطنان محصور در سیل و آب‌گرفتگی از ۲۴ تا ساعت ۶ صبح ۳۰ بهمن، گفت: در این زمینه نیز خدمات امدادی لازم به  ۸۶ هزار و ۷۰۰ تن از هموطنان در ۴۶۳ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین ۱۳ استان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی ارائه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اعلام اینکه ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن از هموطنان در این مدت از خدمات اسکان اضطراری بهره برده‌اند، گفت: ۴۶ تن از محصوران در سیل و آب‌گرفتگی نیز نجات یافته  و جست‌وجو برای نجات پنج مفقودی در استان‌های کشور ادامه دارد.

وی با اشاره به کمک به تخلیه اضطراری ۷ هزار و ۵۰۰ تن از افراد در معرض خطر پایین دست بند خاکی محمد آباد جهرم، گفت: به علاوه عملیات تخلیه و اسکان اضطراری ۲ هزار تن از ساکنان دهستان ریزآب ، نی ریز انجام شد و ۴ تن از اعضای یک خانواده که در روستای گزک از توابع بخش کاکی شهرستان دشتی حاضر به ترک محل سکونت خود نشده بودند، پس از ۱۸ ساعت عملیات امدادی، صبح امروز با بالگرد نجات داده شدند.

سلیمی به تلاش شبانه‌روزی ۴ هزار و ۶۰۰ امدادگر و نجاتگر در استان‌های تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی اشاره و عنوان کرد: برای خدمت به هموطنان نیز ۲ هزار دستگاه چادر، ۹ هزار و ۹۰۰ تخته پتو، ۲ هزار و ۲۰۰ تخته موکت، ۳۸ هزار و ۸۰۰ قوطی انواع کنسرو و ۶ هزار و ۲۰۰ قرص ناان میان متاثران توزیع شده است.

به گفته وی امدادرسانی در ۷ استان فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان، خراسان رضوی و جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار