بازدید 2660

پیش بینی های لازم برای مقابله با بحران صورت نگرفته بود

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس با تاکید بر اینکه بخشی از خسارت‌های ناشی از وقوع سیل به دلیل عدم پیش بینی های لازم به وجود آمد، گفت: متاسفانه خسارت های مالی بسیاری به مردم و زیرساخت ها وارد شد.
کد خبر: ۶۶۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 18 February 2017
علی اکبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تغییر در نوع پوشش گیاهی و اقلیم آب و هوایی در اکثر استان های کشور، گفت: این موضوع سبب شده که  خسارت های ناشی از وقوع سیل دراستان فارس و شهرستان های آن افزایش پیدا کند، متاسفانه با توجه به بارندگی غیرمتعارف درحدود 500 میلی متر و بیش از حد نرمال درطی سالیان گذشته مشکلات بسیاری برای مردم به وجود آمده است.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقوع سیل موجب تخریب پل جاده جهرم و لوله گاز دراین منطقه شده است، افزود: با توجه به تشکیل شدن ستادهای مدیریت بحران در کل کشور امیدواریم که  مشکلات درمدت زمان کوتاهی حل شود، البته دراین شرایط، موضوع مهم انسجام نسبی دستگاه ها درامدادرسانی و درک عمیق شرایط است؛ هرچند که اقدامات لازم انجام شده و دستگاه ها درامدادرسانی بسیج شدند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه هیچ گونه تلفات انسانی دراین بحران دراستان فارس گزارش نشده است، اما خسارت و آسیب مادی بسیاری دراین حادثه به مردم و زیرساخت های استان فارس وارد شده است، بنابراین امیدواریم مسئولان راهکارهای لازم را هرچه سریعتر برای کاهش خطرات و جلوگیری از افزایش خسارت ها اتخاذ کنند.

اکبری با بیان اینکه میزان بارندگی هر سال در استان فارس قابل توجه نیست، تصریح کرد: متاسفانه امسال به دلیل عدم آمادگی دستگاه ها و پیش بینی لازم برای مقابله با این بحران ها خسارت های ناشی از وقوع سیل افزایش پیدا کرد، زیرا از یک هفته گذشته سازمان هواشناسی مکرر هشدارهای لازم را درخصوص وقوع این بحران داده بود؛ اما این بحران رخ داد و درحال حاضر فقط باید به فکر مدیریت مشکلات بود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی درباره اخبار منتظره مبنی بر شکسته شدن سد جهرم، گفت: اخبارمطرح شده مبنی بر شکسته شدن سد جهرم را نمی توان تائید و تکذیب کرد، اما اگر این اتفاق رخ داده باشد، به طورحتم به زیرساخت ها و مناطق پایین دست آسیب جدی وارد می کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر