بازدید 3065

طبق قانون دریافت گواهینامه به کارت پایان خدمت نیاز ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت، گفت: دریافت گواهینامه یک مهارت است که طبق نظر قانون‌گذاری و شورای نگهبان دریافت آن به کارت پایان خدمت نیاز ندارد.
کد خبر: ۶۶۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 18 February 2017
رسول خضری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت درخصوص مصوبه مجلس مبنی بر امکان اخذ گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت و اظهارات مطرح شده درباره نبود الزام در اجرای آن، گفت: هر طرح یا لایحه‌ای که از سوی قانونگذاری تصویب شده و به تایید شورای نگهبان برسد لازم‌الاجرا است  زیرا به طور قطع توسط شورای نگهبان به جهات مختلف بررسی شده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون اخذ گواهینامه نیز موردنظر موافق شورای نگهبان قرار گرفته و تمام ملاحظات قانونی و شرعی درباره آن صورت گرفته است، بنابراین این قانون به لحاظ حقوقی اشکالی ندارد کما اینکه در راستای تسهیل مشکلات مردم به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت هستند، افزود: داشتن حداقل گواهینامه برای افراد ضروری است زیرا در این صورت از میزان خسارات و آسیب‌های ناشی از رانندگی بدون گواهینامه کاسته می‌شود ضمن آنکه افراد با داشتن مهارت رانندگی اگر سرباز شوند برای نظام وظیفه موثر‌تر و کاربردی‌تر خواهند بود.

خضری یادآور شد: تعداد کسانی که هنوز کارت پایان خدمت دریافت نکردند بسیار است از این رو این افراد نباید از حقوق اولیه شهروندی مانند داشتن گواهینامه محروم شوند، در واقع عدم اجرای قانون مذکور موجب محرومیت افراد از سایر حقوق‌های اولیه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم اجرای قانون به عنوان تنبیه مشمولان غایب نیز مناسب نیست و بهتر است از روش‌هایی چون جریمه نقدی برای تنبیه استفاده شود، تصریح کرد: داشتن یا نداشتن گواهینامه مرتبط با خدمت نظام وظیفه نیست بنابراین نباید برخی افراد که نان‌آور خانواده هم هستند به بهانه نرفتن به سربازی از اخذ گواهینامه هم محروم شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد نباید از حقوقی که قانون برای آنها قائل شده محروم شوند، گفت: اخذ گواهینامه یک مهارت است که طبق نظر قانون‌گذاری و شورای نگهبان دریافت آن به کارت پایان خدمت نیاز ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل