بازدید 7847

نجات گروگان‌های ایرانی در ترکیه

کد خبر: ۶۶۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 18 February 2017
چهار گروگان ایرانی که در چنگ آدم‌ربایان اسیر شده بودند با تلاش مأموران پلیس بین‌الملل ترکیه در شهر استانبول آزاد شدند.

روزنامه «ایران» با انتشار این خبر، نوشت: برخی منابع تعداد گروگان‌ها را هفت نفر اعلام کردند که تلاش برای آزادی سه نفر دیگر ادامه دارد.

چهار ایرانی نجات‌یافته توسط اعضای یک شبکه قاچاق انسان از شهر «کایسری» در مرکز ترکیه به محله زیتون بورنی استانبول منتقل شده بودند و ربایندگان برای آزادی‌شان، از خانواده آنها مبالغ قابل توجهی پول نقد خواسته بودند.

به گزارش پلیس ترکیه، خانواده گروگان‌ها نیز مقداری پول به حساب همدستان گروگانگیرها در افغانستان واریز کرده بودند ولی گروگانگیرها باز مطالبه پول بیشتری می‌کردند.

پس از این گروگانگیری، کنسولگری و نمایندگی پلیس ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، پیگیری ماجرا را در دستور کار قرار داد و پس از هماهنگی با پلیس بین‌الملل و پلیس ترکیه، تلاش برای آزادی گروگانگیران آغاز شد تا اینکه آنها دستگیر شدند. پلیس بین‌الملل ترکیه اعلام کرد: گروگانگیران دو تبعه پاکستان و یک تبعه افغان بودند که پس از عملیات یک هفته‌ای در شهر استانبول دستگیر شدند.

بر اساس گزارش پلیس ترکیه، ایرانیانِ ربوده‌شده قصد داشتند از طریق شهر استانبول به صورت قاچاق به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند که در دام آدم‌ربایان افتادند. آدم‌ربایان نیز از طریق شبکه‌های مجازی از خانواده گروگان‌ها درخواست پول می‌کردند و ارتباط دوطرفه‌ای بین آنها برقرار شده بود.

آدم‌ربایان در دومین دور مطالبه پول برای آزادی گروگان‌ها خواستار پرداخت ۷۵۰۰ یورو در منطقه زیتون بورنی استانبول شده بودند که پس از دریافت این مبلغ، باز هم گروگان‌ها را آزاد نکردند تا اینکه پلیس ترکیه به ردیابی آدم‌ربایان پرداخت.

به گفته وابستگان افراد ربوده‌شده، گروگانگیرها اعلام کرده بودند در صورت خودداری از پرداخت پول درخواست‌شده، گروگان‌ها را به قتل خواهند رساند که با پیگیری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و نمایندگی نیروی انتظامی و با همکاری دقیق و نزدیک پلیس بین‌الملل ترکیه، چند نفر از گروگان‌ها آزاد شدند و گروگانگیرها نیز به دام افتادند.

بر اساس اعلام رسانه‌های ترکیه، گروگان‌های رها شده پس از آزادی به ایران بازگشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل