بازدید 2456

جابری‌انصاری: مذاکرات آستانه 2 پیشرفت داشت

معاون وزیر خارجه ایران گفت: امیدواریم در قالب روند آستانه و با اراده جدی ایران، روسیه و ترکیه امکان پایان بخشیدن هر چه سریع‌تر به بحران سوریه فراهم‌ شود.
کد خبر: ۶۶۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 18 February 2017
معاون وزیر خارجه ایران گفت: امیدواریم در قالب روند آستانه و با اراده جدی ایران، روسیه و ترکیه امکان پایان بخشیدن هر چه سریع‌تر به بحران سوریه فراهم‌ شود.

  العالم- ایران

حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان و سرپرست هیأت ایرانی مذاکرات صلح سوریه امروز (شنبه) پیش از ترک آلماتی در تشریح مذاکرات آستانه 2 عنوان کرد: به طور کلی روند مذاکرات پیشرفت محسوسی داشته است.

وی گفت: برای بار دوم بعد از چند سال امکان کنار هم نشستن هیأت تعدادی از گروه‌های مسلح سوری با هیأت اعزامی دولت سوریه به همراه سه کشور ضامن در قالب نشست عمومی اجلاس آستانه 2 فراهم شد.

جابری‌انصاری یادآور شد: فضای نشست عمومی به نسبت نشست نخست (آستانه یک) کمی آرام‌تر و آشتی‌جویانه‌تر بود، بخصوص در ادبیات و نحوه برخورد هیأت‌های سوری.

معاون وزیر خارجه ایران با بیان اینکه مسیر حل بحران سوریه وقت خواهد گرفت،‌ اظهار داشت: ولی امیدواریم در قالب روند آستانه که روند جدیدی است و با استفاده از امکانات سه کشوری که در صحنه سوریه بیشترین تاثیرگذاری را دارند و با اراده جدی که هر سه کشور از خودشان نشان خواهند داد، امکان پایان بخشیدن هر چه سریع‌تر به بحران سوریه فراهم‌ شود.

سرپرست هیأت ایرانی شرکت کننده در این مذاکرات خاطرنشان کرد: ایران از ابتدای بحران معتقد بود که این بحران راه‌حل سیاسی دارد و می‌بایست توافق سوری - سوری ایجاد شود.

وی افزود: امیدواریم با فهم مشترکی که بین بازیگران مختلف و به ویژه این سه کشور اساسی موثر در صحنه سوریه فراهم می‌شود - در قالب روند آستانه - علی‌رغم هم مشکلات و اختلاف نظرهایی که هست که در آستانه 2 هم وجود داشت و شاید منجر به تاخیر در برگزاری نشست عمومی اجلاس شد، این اراده جدی و فهم مشترک مبنای تغییر روندها در صحنه سوریه شود و امکان پایان بخشیدن به فاجعه انسانی و بحرانی که کشور و مردم سوریه بیشترین خسارت‌ها را در قالب آن دادند، فراهم شود.

جابری‌انصاری افزود: ایران و هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران با تمام توان خودش در این مسیر تلاش کرد، ناملایمات، مشکلات و اختلافاتی که بود را کنار گذاشت، نه به این معنا که فراموش کرد، بلکه به این معنا که برای تحقق هدف بزرگ‌تری تلاش کردیم با گشایش در دید و با روی باز با مسائل مواجه شویم و امکان حرکت به سمت جلو را فراهم کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان