بازدید 7284

در هوای سرد بیشتر مراقب پوست‌تان باشید

کد خبر: ۶۶۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 18 February 2017
یک متخصص پوست و مو بر لزوم استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در هوای سرد زمستان و حتی در روزهای ابری، تاکید کرد و از افراد خواست تا در هوای سرد زمستان بیشتر مراقب پوست خود باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی ابراهیمی اظهار کرد: اگرچه نور آفتاب در فصل سرما کمتر از فصل گرما است، اما اشعه آفتاب به اندازه روزهای آفتابی وجود دارد و در اثر برخورد با پوست می‌تواند اثرات مضری ایجاد کند و همین مساله اهمیت استفاده از ضدآفتاب‌ها را درفصل سرما نشان می‌دهد.

ابراهیمی افزود: استفاده از ضدآفتاب‌ها در هوای برفی به دلیل انعکاس مجدد اشعه آفتاب پس از برخورد با برف اهمیت بیشتری دارد.

این متخصص پوست در ادامه با اشاره به بروز حساسیت‌های پوستی در برخی از افراد بویژه در فصل سرما، افزود: سرمای هوا می‌تواند باعث تشدید این حساسیت‌های پوستی شود.

ابراهیمی ادامه داد: تغییرات هوا در فصل زمستان سبب خواهد شد تا پوست افراد به خصوص افرادی که بیشتر در محیط‌های باز فعالیت می‌کنند و در معرض سرمای هوا و بادهای سرد قرار دارند، با آسیب مواجه شود.

به گفته ابراهیمی، شدت حساسیت‌ها و خشکی پوستی در فصل سرما در افرادی که حساسیت‌های پوستی و اگزما دارند، بیشتر از سایر افراد خواهد بود.

ابراهیمی سپس با اشاره به آسیب‌پذیرتر شدن پوست افراد و بویژه افراد با پوست‌های خشک در فصل سرما به دلیل کاهش رطوبت و خشکی هوا، تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد برای پیشگیری از خشکی پوست در فصل سرما از پمادها و کرم‌های نرم‌کننده، مرطوب‌کننده و چرب‌کننده استفاده کرده و میزان استفاده از شوینده‌ها را هم به حداقل برسانند.

ابراهیمی تاکید کرد: استفاده از لوسیون‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش حساسیت‌ها و بروز خشکی پوست در فصل سرد سال داشته باشد و مصرف آنها بویژه به افراد دارای پوست حساس توصیه می‌شود.

این متخصص پوست و مو همچنین کم کردن استفاده از شوینده‌ها و صابون و مواد شوینده مایع را به منظور مراقبت از پوست در فصل سرما به افراد توصیه کرد و افزود: بهتر است افرادی که بیشتر با شوینده‌ها سر و کار دارند، برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود در هنگام استفاده از شوینده‌ها دستکش بپوشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان