بازدید 2519

هزینه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کمتر از شوراهاست

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس گفت: مجلس آماده وضع قوانین برای شفاف سازی هزینه های انتخاباتی است.
کد خبر: ۶۶۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 18 February 2017
به گزارش خانه ملت، محمد فیضی  در خصوص شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی، اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما روند برگزاری انتخابات به گونه‌ای پیش رفته که در مباحث مربوطه، اولین موضوعی که به ذهن می‌رسد، هزینه‌های انتخاباتی است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سطح کلان اگر به این موضوع بنگریم، مثلا در انتخابات ریاست جمهوری هزینه های چندانی به چشم نمی‌آید ولی هر چقدر سطح انتخابات پایین تر می‌آید و به سطح انتخابات مجلس و شوراها می‌رسیم، این هزینه‌ها بیشتر به چشم می‌آید که صرف انتخابات می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل عدم فعالیت احزاب در انتخابات و معرفی کاندیداها معمولا در شهرها و استان‌های کوچک، خودِ کاندیدا باید به صورت رو در رو بتواند اقبال مردم را به سمت خود جذب کند.

فیضی با بیان اینکه احزاب باید در انتخاب اهداف خود را به وسیله کاندیداها به مردم عرضه کنند، متذکر شد: برای جلوگیری از برخی اقدام غیراخلاقی و هزینه‌های نامتعارف در انتخابات، لازم است که شفاف‌سازی هزینه‌ها محقق شود.

وی افزود: در زمینه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی لازم است قوانینی وضع شود، مجلس شورای اسلامی نیز برای ایجاد چنین قوانینی حتما آمادگی دارد.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها نیازمند پیش تدبیری هستیم، فردی که برای خدمت پا به این عرصه می‌گذارد اصلا لازم نیست که این همه در انتخابات هزینه کند همچنین کاندیداها نیازی به وجود حامی مالی ندارند، زیرا بعدا از کاندیداها توقع دارند و با شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی این مشکلات را شاهد نخواهیم بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل