بازدید 2259

ترکیه رفراندوم آتی در قره‌باغ را غیر مشروع خواند

وزارت امور خارجه ترکیه می‌گوید، هرگونه رفراندوم در قره‌باغ برای تغییر قاون اساسی این منطقه و نتیجه این رفراندوم را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۶۶۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 18 February 2017

وزارت امور خارجه ترکیه می‌گوید، هرگونه رفراندوم در قره‌باغ برای تغییر قاون اساسی این منطقه و نتیجه این رفراندوم را نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد، این کشور هیچگونه رفراندومی درباره تغییرات قانون اساسی در قره باغ را به رسمیت نمی‌شناسد. او همچنین تاکید کرد، این منطقه تقریباً 25 سال است که در اشغال نیروهای ارمنی قرار دارد.

منطقه قره باغ از سوی جامعه جهانی به عنوان بخشی از خاک آذربایجان شناخته می‌شود اما با این حال اواخر دهه 1980 پیش از فروپاشی شوروی، نیروهای ارمنستان و شبه نظامیان نزدیک به این کشور در آنجا مستقر شدند.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه همچنین آورده است: آنکارا برگزاری رفراندوم در این منطقه که اقدام جدیدی در نقض تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود را محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این رفراندوم و نتیجه آن که ما آن را غیرقانونی می‌دانیم از سوی ترکیه به رسمیت شناخته نخواهد شد.

قرار است این منطقه 20 فوریه شاهد برگزاری یک رفراندوم باشد.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره این رفراندوم آمده است: این اقدام نقض اصول قانون بین‌الملل، قطعنامه‌های شورای امنیت و اصول اصلی سازمان امنیت و همکاری اروپاست. این اقدام و اقدامات مشابه، تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل پایدار و صلح آمیز در منطقه قره باغ را بی اثر می‌کند.

در این بیانیه با اشاره به تداوم درگیری‌ها در این منطقه جنوب قفقاز بر ضرورت ثبات، صلح و همکاری در آنجا تاکید و خاطر نشان شده است: درگیری‌ها در سراسر خط ارتباطی قره باغ و بخش‌هایی از مرز آذربایجان و ارمنستان در آوریل سال 2016 به خوبی نشان داد که شرایط فعلی دیگر پایدار نیست و این درگیری باید بلافاصله از طریق یک راه حل صلح آمیز حل شود.

وزارت خارجه ترکیه ضمن تاکید بر عضویت خود در گروه مینسک مدعی شده است که تحت این عنوان به حمایت از اقدامات با هدف دستیابی به راه حلی پایدار و عادلانه برای درگیری‌ها در قره باغ ادامه می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر