بازدید 2041

تظاهرات بلاروسی‌ها علیه قانون "مالیات مفت‌خورها"

هزاران تن از حامیان احزاب اپوزیسیون بلاروس در اعتراض به آنچه "مالیات بر مفت‌خورها" می‌نامند و توسط الکساندر لوکاشنکو اعلام شده،‌ به خیابان‌های مینسک آمدند.
کد خبر: ۶۶۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 18 February 2017

هزاران تن از حامیان احزاب اپوزیسیون بلاروس در اعتراض به آنچه "مالیات بر مفت‌خورها" می‌نامند و توسط الکساندر لوکاشنکو اعلام شده،‌ به خیابان‌های مینسک آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس برای آن دسته از افرادی که کمتر از شش ماه در سال کار می‌کنند، مالیات سالانه حدودا ۲۰۰ دلاری در نظر گرفته است؛ مالیاتی که مردم با نام "مالیات مفت‌خورها" می‌شناسند.

رئیس‌جمهوری بلاروس که از ۱۹۹۴ بر این کشور حکمرانی می‌کند، این مالیات جنجالی را برای جلوگیری از آنچه "کاسه‌لیسی اجتماعی" توصیف کرده، اعمال کرده است.

در واکنش به این حکم، حدود ۲۰۰۰ معترض در بزرگترین اعتراض از سال ۲۰۱۰ شرکت کردند. این اعتراضات از سوی رقبای سیاسی لوکاشنکو سازماندهی شده بود. معترضان جمعه با انتقاد از وضع این مالیات، شعارهایی برای استعفای لوکاشنکو سر دادند.

این قانون مالیاتی جنجالی شامل حال کسانی می‌شود که کمتر از ۱۸۳ روز در سال کار می‌کنند.

معترضان پلاکاردهایی با شعار "رئیس‌جمهور مفت‌خور اعظم است" و "دیگر بس است!" در دست داشتند. معترضان از مرکز مینسک و دفتر دولتی ریاست جمهوری به سمت ساختمان‌های دولتی از جمله ساختمان اداره مالیات در میدان "استقلال" حرکت کردند. پلیس برای برقراری نظم مستقر بود اما هیچ معترضی بازداشت نشد.

قانون "مالیات مفت‌خورها" که به سبک دوران شوروی است، شامل تمام کسانی می‌شود که رسما به عنوان جویای کار ثبت‌نام نشدند و خانه‌دارها، کشاورزان و کسانی که بدون اوراق رسمی در روسیه کار می‌کنند، را در بر می‌گیرد.

در دوران شوروی، "مفت‌خوری" و یا زندگی با درآمد ناکافی و عدم جستجو برای کار جرم محسوب می‌شد و از ایدئولوژی کمونیستی نشات می‌گرفت. قانونگذاران روس هم از احتمال وضع چنین قانونی سخن گفتند.

در بحبوحه بحران اقتصادی شدید، لوکاشنکو اصلاحات جنجالی را برای سال جاری میلادی در نظر گرفته که به تدریج سن بازنشستگی مردان را با سه سال افزایش از ۵۵ سال به ۶۰ سال می‌رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار