بازدید 6541

آخرین وضعیت وقوع سیل در سه استان

کد خبر: ۶۶۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 18 February 2017
سیل در سه استان کرمان، فارس و بوشهر باعث به وجود امدن سیل و وجود خطر برای سدهای این استان ها شده است. برخی سدهای کشور سرریز شده اند.
 
به گزارش میزان، با وجود اینکه سامانه بارشی در حال خروج از کشور است، اما بسیاری از استان های کشور همچنان با برف و سیلاب در حال دست و پنجه نرم کردن، هستند.

آخرین وضعیت سیل در استان کرمان

صالحی مدیرکل بحران استان کرمان از مسدود شدن محور کرمان خبرداد و  گفـت:در حال حاضر برای این مسیر راه جایگزینی وجود ندارد. توصیه می شود افراد در مسیر های سیستان و بلوچستان تردد نکنند.

مدیرکل بحران استان کرمان در ادامه گفت: در شهرستان جیرفت یک نفر در رودخانه جان خود را از دست داده و به  5 تا 7 هزار ساختمان مسکونی خسارت وارد شده استتمام سدهای روستایی استان سرریز شده است و مشغول هدایت آب سدها هستیم.

سیل در بوشهر قربانی گرفت

قاسم قائدی گفت: بارش شدید باران در استان بوشهر طی روزهای اخیر باعث آبگرفتگی معابر و هم چنین سر ریز شدن رودخانه ها و سدهای استان شده است.

وی افزود: در پی این بارش ها، شاهد تخریب برخی پل ها و ابنیه موجود در سطح استان بوشهر بوده ایم و تمام تلاش ما این است که هر چه سریع تر وضعیت را به حالت عادی باز گردانیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به قطعی گاز برخی از روستاهای استان بوشهر طی روزهای گذشته اظهارکرد: در روزهای گذشته شاهد قطعی گاز 13 روستای استان بوشهر بودیم که با اقدامات صورت گرفته در کمتر از 24 ساعت مشکل قطعی گاز این استان ها برطرف شد.

قائدی از فوت یک شهروند در یکی از خانه های قدیمی شهرستان دشتستان خبرداد و تصریح کرد: در پی سیل اخیر در استان بوشهر، یکی از شهروندان حاضر در خانه ای قدیمی در شهرستان دشتستان جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: در این حادثه، با ریزش دیواره خانه قدیمی، فردی که در این خانه حضور داشته، زیر آوار گرفتار و جان خود را از دست می دهد.

مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر با تاکید بر اینکه خطرات سیل هنوز شهروندان شهرستان های استان بوشهر را تهدید می کند خاطرنشان کرد: هنوز خطرات سیل و سر ریز سد ها در استان بوشهر باقی است و توصیه ما این است که شهروندان نیز نکات ایمنی را رعایت کنند.

قائدی با اشاره به بررسی های صورت گرفته به منظور تعیین خسارت های سیل اذعان کرد: یک تیم کارشناسی در حال بررسی وضعیت خسارت ها هستند و به زودی میزان دقیق خسارت ها مشخص خواهد شد.

وضعیت آب و هوای کشور

محمد اصغری براساس آخرین نقشه های هواشناسی، امروز شاهد بارش باران به صورت رگباری در استان های کرمان، شمال سیستان وبلوچستان،شرق خراسان رضوی و بخش هایی از استان هرمزگان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بارش برف در تهران، مشهد، تویسرکان، نیشابور، رشت،کرج،قروه، بروجرد،بخش هایی از اصفهان و قراخیل ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب اوج کاهش دما و سرما را شاهد خواهیم بود، تاکید کرد: دمای هوای تهران در سرد ترین ساعت شب گذشته به 3 درجه زیر صفر رسید. همچنین دمای اردبیل به منفی 18 درجه زیر صفر،تبریز منفی 16 درجه زیر صفر و ارومیه منفی 15 درجه یر صفر رسید. سردترین شهر کشور نیز ورزقان با دمای منفی 27 درجه بود.

اصغری با بیان اینکه موج بارشی بامداد فردا به صورت کامل از کشور خارج می شود، گفت: روز سه شنبه موج ضعیفی وارد کشور شده که بیشتر کار تهویه هوا را انجام می دهد. براساس نقشه های پیش بینی در اواخر هفته بار دیگر کشور برفی و بارانی می شود.

وی در پایان اعلام کرد خلیج فارس در دو روز آینده مواج است و بهتر است قایق های صیادی و تفریحی به این موضوع دقت داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر