بازدید 8304

نکاتی مهم در مورد حساسیت به پنی‌سیلین

کد خبر: ۶۶۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 18 February 2017
برخی متخصصان علوم پزشکی معتقدند بسیاری از افرادی که تصور می‌کنند به پنی‌سیلین حساسیت دارند در واقع به این آنتی‌بیوتیک آلرژی ندارند.

به گزارش ایسنا، دکتر «مین لی» از مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس در این باره گفت: افرادی که تصور می‌کنند به پنی سیلین واکنش آلرژی‌زا نشان می‌دهند باید پیش از تزریق حتما آن را تست کنند چون ممکن است به این دارو حساسیت نداشته باشند.

به گفته کارشناسان، برخی از افراد که در گذشته به این آنتی‌بیوتیک حساسیت داشته‌اند ممکن است دیگر به آن واکنش نشان ندهند.

لی افزود: پنی سیلین یکی از ارزان‌ترین و ایمن‌ترین آنتی بیوتیک‌های موجود است و افرادی که به آن حساسیت دارند اغلب ناچارند آنتی بیوتیک‌های گران‌تر و با قابلیت سمی بودن دریافت کنند.

پزشکان می‌توانند آلرژی به پنی‌سیلین را در دو مرحله تست کنند. ابتدا تست این آنتی بیوتیک روی پوست انجام می‌شود و اگر نتیجه آن منفی باشد بیمار برای تایید نتیجه بدست آمده به روش خوراکی آن را دریافت می‌کند. در تست خوراکی افراد ماده‌ای دریافت می‌کنند که ممکن است آلرژی زا باشد تا مشخص شود به پنی سیلین حساسیت دارند یا خیر؟

به گزارش هلث دی نیوز، مهم است تا آلرژی به پنی سیلین تایید شود تا از مصرف داروهای جایگزین و افزایش دهنده خطر عوارض جانبی خوددداری گردد.

به گفته متخصصان، سطح وسیعی از آنتی بیوتیک‌ها برای افرادی که قادر به دریافت پنی سیلین نیستند تجویز می‌شود اما این داروهای جایگزین در واقع عوارض جانبی داشته و به از بین رفتن باکتری روده منجر شده و در نهایت مقاومت دارویی به آنتی بیوتیک را افزایش می‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار