بازدید 4492

کنایه نعمت زاده به فعالان کمپین تحریم خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالان کمپین تحریم خودرو، از بیت‌المال حقوق می‌گرفتند که آنها را شناسایی و معرفی کردیم.
کد خبر: ۶۶۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 18 February 2017
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالان کمپین تحریم خودرو، از بیت‌المال حقوق می‌گرفتند که آنها را شناسایی و معرفی کردیم.
کنایه نعمت زاده به فعالان کمپین تحریم خودرو
به گزارش فارس، محمدرضا نعمت‌زاده در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن استان سمنان، اظهارداشت: افرادی که کمپین تحریم خرید خودروهای داخلی را ایجاد کردند در واقع حقوق‌بگیران از بیت‌المال بودند که لطمه‌ای را به صنعت کشور وارد کردند و البته ما نیز به آنها پاتک زدیم.

وی ادامه داد: سال گذشته که کمپین تحریم خرید خودرو ایجاد شد، این موضوع در دولت مطرح شد و عده‌ای گفتند که اینها تعدادی جوان هستند که آلت دست برخی افراد شده‌اند اما من این موضوع را پیگیری کردم و در نهایت اسامی این افراد به مقامات مربوطه اعلام شد.

وی تصریح کرد: این افراد قصد داشتند با اهداف انتخاباتی مانع از رشد صنعتی کشور از محل رشد صنعت خودرو شوند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: اگر به من به دروغ ناسزایی گفته شود، اتفاقی نمی‌افتد اما اذهان را مشغول می‌کند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه رسانه‌های مجازی می‌توانند شایعاتی را ایجاد کنند، گفت: راه‌اندازی شایعات کار راحتی است اما جمع کردن آن سخت است.

وی در ادامه با اشاره به تکالیف ایجاد شده برای دولت در جهت تحقق رشد 21 درصدی سرمایه‌گذاری در طول برنامه ششم گفت: این رقم بسیار خوب است اما باید فضای لازم برای تحقق آن فراهم باشد. تحقق رشد 8 درصدی اقتصادی نیز نیازمند افزایش بهره‌وری نیروی کار و صادرات به بازارهای جهانی است.

وزیر صنعت با بیان اینکه اخیراً لایحه دائمی را بعد از 1.5 سال بررسی در کمیسیون‌های دولت تکمیل کردیم و به مجلس فرستادیم، گفت: از طریق این لایحه مقداری از نواقص موجود در دریافت مالیات بر ارزش افزوده برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت اقتصاد معتقدند اعمال مالیات بر مصرف نیازمند وضع قوانین است و به همین دلیل ممکن است قبل از تصویب این قوانین، بخشی از مالیات را در سال 96 از دست بدهیم.

نعمت‌زاده با بیان اینکه توجه مجلس به دریافت مالیات از کالای نهایی در بودجه سال آینده اقدام پسندیده‌ای است، گفت: البته با یک جمله نمی‌توان این کار را انجام داد و باید قوانین مربوط به آن وضع شود.

وی اظهارداشت: دریافت مالیات از کالای نهایی در واقع مجموع مالیات دریافتی را کاهش نمی‌دهد بلکه به دلیل نبود قوانین مربوطه، تحقق این مسئله را با تأخیر روبرو می‌کند.

وی با بیان اینکه با اضافه کردن یک جمله به برنامه ششم، مشکل مالیات بر مصرف حل نخواهد شد، گفت: مجلس باید در قالب یک طرح یا ماده واحده، ملزومات این مسئله را فراهم کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به ایجاد واحد خودروسازی در سمنان گفت: بخش خصوصی این واحد را فعال کرده و امسال شاهد تولید خودرو در سمنان خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به پیگیری ایجاد 14 تا 15 منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی در کشور، گفت: هدف از ایجاد مناطق ویژه، مستثنی شدن سرمایه‌گذاران از بخشی از مقررات جاری کشور بوده است تا شاهد توسعه صادرات غیر نفتی باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه قراربود در داخل منطقه چابهار یک منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شود، گفت: عمر ما به این مسئله وصال نداد و انشاالله آیندگان کار آنجا را انجام خواهند داد.

نعمت‌زاده در پایان با بیان اینکه مسئولان در این نظام باید خدمت لازم را ارائه دهند، گفت: مبادا کم فروشی کنیم و برای این کم گذاشتن، عذری بیاوریم.

وی ادامه داد: بگذارید دستگاه‌های نظارتی کار خود را انجام دهند، شما نیز کار خود را انجام دهید، وقتی مسئول شدیم باید خدمت کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر