بازدید 2218

بررسی جزییات آخرین گزارش برجام در کمیته هسته ای

عضو کمیسیون امنیت ملی از بررسی جزییات آخرین گزارش برجام در کمیته هسته ای خبرداد.
کد خبر: ۶۶۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 18 February 2017
مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی چهارمین گزارش وزارت امور خارجه از اجرای برجام عنوان کرد: چهارمین گزارش وزارت امور خارجه از نحوه پیشرفت و عملکرد برجام اخیرا به مجلس و به خصوص کمیسیون امنیت ملی واصل شده است.

نماینده مردم نطنزی درمجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه آخرین گزارش برجام با حضور عراقچی رئیس ستاد پیگیری برجام بررسی شد، ادامه داد: معاون وزارت امور خارجه توضیحات مبسوطی از نحوه اجرای برجام در یکسال اخیر ارائه کرد هر چند که انتظار می رفت مباحث به جزییات بیشتری مطرح شود اما به دلیل کمبود وقت نتوانستیم به جزییات گزارش ورود کنیم.

وی گفت: به همین جهت مقرر شد کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی به صورت تخصصی تر به جزییات گزارش ورود کند و از نهادهای ذی ربط اجرای برجام نیز گزارش ها و استعلاماتی دریافت شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بعد از دریافت گزارش از ارگان های مربوطه، کمیته هسته ای گزارشی از جزییات و نتایج اجرای برجام در شش ماه دوم اجرایی شدن این توافق هسته ای تهیه و به صحن علنی برای قرائت ارائه خواهد کرد.

صفاری نطنزی در خصوص اینکه گفته می شود گزارش های گذشته وزارت امور خارجه از برجام مطابق با واقعیت نبوده است، عنوان کرد: نمی توان قاطع گفت گزارش های قبلی منطبق بر واقعیت نبوده است،  تقریبا از امضای توافق هسته ای می‌گذرد و جنبه های عملیاتی اجرای برجام در این مدت مشهود شده است بنابراین گزارش آخر به نسبت گزارش های گذشته جامع، ملموس و قابل اتکا تر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از برجام، ایران در سه بخش تحت فشار غرب قرار داشت، گفت: در بخش های انرژی، حمل و نقل و بانکی و بیمه تحت فشار بودیم اما بر اساس گزارش آخر در هر سه زمینه موانع به طور کامل برداشته شده است اما اینکه ما چه اندازه از فضای ایجاد شده برداشت کردیم به تلاش و توان داخلی بر می گردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار