بازدید 26382

عربستان آرایش جنگی گرفت

کد خبر: ۶۶۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 18 February 2017
فقط لفاظی‌ها و اقدامات تهاجمی دیپلماتیک نیست که از سوی عربستان علیه ایران انجام می‌شود بلکه گزارش‌های موثق نشان از افزایش سرسام‌آور خریدهای نظامی دولت سعودی دارد. بلومبرگ در گزارشی این موضوع را بررسی کرده است.

به گزارش آنا، عربستان سعودی و دیگر دولت‌های مورد حمایت غرب در خاورمیانه به سوی هزینه کردن بیشتر در برنامه‌های نظامی تهاجمی گرایش پیدا کرده‌اند.

گزارش موسسه اطلاعاتی جینز می‌گوید که همزمان با افزایش تنش‌ها میان عربستان و ایران، اینگونه برنامه‌های تهاجمی افزایش پیدا کرده است. اقلام نظامی خریداری شده عموما به قصد افزایش توانایی‌های تهاجمی انجام شده‌اند به همین دلیل در میان اقلام جدید خریداری شده از سوی این کشورها جنگنده‌ها، موشک‌های هوا به سطح، سیستم‌های رهگیری، تجهیزات سوخت‌گیری هوایی و همچنین جنگنده‌های دورپرواز دیده می‌شود.

کارشناسان نظامی می‌گویند در حالی که بودجه نظامی این کشورها سه درصد در سال 2018 افزایش پیدا می‌کند اما اقلام دفاعی خریداری شده کاهش پیدا کرده است. کارشناسان موسسه جینز می‌گویند توافق هسته‌ای با ایران که به این کشور اجازه می‌دهد از اواخر سال 2020 قراردادهای نظامی با دیگر کشورها منعقد کند باعث شده است که افت خرید کالاهای نظامی که در اثر کاهش قیمت نفت پدید آمده بودند کنار رفته و مجددا شاهد خرید کالاهای نظامی باشیم.

این گزارش می‌گوید که مجموعه بودجه‌ای که کشورهای منطقه برای خرید نظامی در سال 2018 در نظر گرفته‌اند به 180 میلیارد دلار خواهد رسید و علاوه بر آنکه بیشتر این خریدها جنبه تهاجمی دارند همچنین شامل جنگ‌افزارهایی در حوزه جنگ دریایی است.

رید فاستر در گزارش موسسه جینز نوشته است کشورهای منطقه به‌طور سنتی سلاح‌هایی در حوزه دفاعی خریداری می‌کردند اما اینک اقلام مورد خرید آنها این کشورها را قادر می‌سازد که عملیات‌های نظامی تهاجمی را فراتر از مرزهای خود به اجرا در آورند.

عربستان سعودی در رتبه نخست این کشورها قرار دارد. این دولت تقاضای خرید 72 جنگنده یوروفایتر و تعداد دیگر جنگنده تورنادو را ارائه کرده است. دولت عربستان از حیث بودجه نظامی پس از آمریکا، چین و هند چهارمین کشور است. دولت بریتانیا در جای پنجم قرار دارد اما این دولت تا قبل از وقایع مربوط به برکزیت در جای سوم قرار داشت اما کاسته شدن از بودجه این کشور در اثر برگزیت باعث شده تا آنها از رتبه سوم به رتبه پنجم سقوط کنند.

همچنین گزارش جینز نشان می‌دهد که عربستان سعودی و امارات متحده عربی شروع به خرج گسترده‌ای برای خرید سلاح‌های تهاجمی کرده‌اند. همچنین این گزارش مشخص کرده است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در پنج سال گذشته هزینه گسترده‌ای برای خرید سیستم‌های ضد موشکی کرده بودند. این خریدها حالا با وارد کردن اقلام نظامی همراه شده است که عموما وجوه تهاجمی دارند. آیا دولت‌های عربی و در راس آنها عربستان سعودی برنامه‌ای برای جنگ در سر دارند؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۲
خدا نکند جنگ شود! که اگر شود، آنها رو مثل سوسک زیرپاهامون له میکنیم!
وزیر دفاعش هم اخیرا گفته بود که وقتش رسیده که یک اقدام اساسی دربرابر ایران انجام شود
با درود
قطعا برای جنگ با ایران طیف جنوب خلیج فارس و همکاری آتی دولتهای آذربایجان و ترکیه جهت دلالی
مدیران ایران هم مشغول چانه زنی و پرکردن جیب ها و نارضایتی عمومی-شعارهای پوچ و نمایشی..
انشالله خداوند به این سرزمین کمک کند.
انشا اله که چنین اتفاقی نمی افتد واگر باحماقت سران بعضی ازکشورهای عربی چنین اتفاقی بیفتد سخت پشیمان خواهند شد.چون جنگ 8ساله ثابت کرده است
ایران نباید وارد این بازیها بشه
آیا دولت‌های عربی و در راس آنها عربستان سعودی برنامه‌ای برای جنگ در سر دارند؟ پ ن پ ؟ اینارو میخوان به ما پیشکش کنند
جرات ، غيرت و مام وطنى كه در ايرانى ها سراغ داريم ، ويژكى هايى هستند كه اعراب فاقد ان هستند ،كما اينكه ايران هم كشور دست و پا بسته اى در ادوات نظامى نيست ، لذا هر جنگى فارغ از نابودي زير ساخت ها براى ايران و اعراب ، بازنده اصلي اعراب هستند ، ... كشورهاى عربي در صورت حمايت اسراييل و امريكا شايد بتونن غلطى كنن و به تنهايي هرگز، اعراب تجربه تركيه رو هم به ياد دارند ، كه ديدند اروپا و امريكا و ناتو ، تركيه رو در شرايط سخت تنها گذاشتن ...
این دلیل بر ترس عربستان است؛رژیم کودک کش عربستان ماههای آخرراسپری میکند.
ببینید به عنوان نه یک اصولگرا و نه یک اصلاح طلب
میگم
عربستان و امثال عربستان هیچ غلطی نمیتونه بکنه
با تمام وجود از کشور و خاکمون دفاع میکنیم
گرچه بیزار از جنگیم ، اما اگه خیلی مایل هستند : هسیم د خدمتشون
همان کار را که برای ایران و عراق کردند الان نوبت ایران و کشورهای عربی است که بعد از نابودی این کشورها اسراییل و آمریکا می توانند برنامه های خود را راحتر اجرا کنند و دوباره با خرید نفت و فروش اسلحه اهداف خود را پیاده کنند . هدف نابودی کشورهای مسلمان است که تا کنون موفق بوده اند .
گزارش مندرج نشان از ارايش جنگي نيست فقط به خريد اسلحه اشاره شده است.
شايد منظور ؛
ارايش كردن عربستاني ها باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان