بازدید 3993

روسیه بدهی 100میلیارد دلاری شوروی را پرداخت

اتحاد جماهیر شوروی هنگام فروپاشی در سال 1991 بیش از 96 میلیارد دلار بدهی خارجی داشت که روسیه به عنوان میراث دار آن مجبور به پرداخت اصل بدهی ها و بهره آن شد.
کد خبر: ۶۶۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰ 18 February 2017
اتحاد جماهیر شوروی هنگام فروپاشی در سال 1991 بیش از 96 میلیارد دلار بدهی خارجی داشت که روسیه به عنوان میراث دار آن مجبور به پرداخت اصل بدهی ها و بهره آن شد.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر آخرین بدهی شوروی سابق 125 میلیون دلار برجای مانده از طلب یوگسلاوی سابق سهم بوسنی و هرزه گوین است که برنامه ریزی پرداخت آن در حال انجام است.

وزارت دارایی روسیه روز جمعه اعلام کرد که توافقنامه پرداخت این بدهی برای امضا آماده شده است و مسکو تا تابستان آینده آن را می پردازد.

وزارت دارایی روسیه افزوده است: تازه ترین رقم پرداخت شده بابت بدهی شوروی سابق به مقدونیه شصت میلیون و 600 هزار دلار بود که روز چهارشنبه پرداخت شد.

این قرض اتحاد شوروی بابت واردات کالا از یوگسلاوی سابق به وجود آمده بود.

اتحاد شوروی هنگام فروپاشی 96.5 میلیارد دلار بدهی و 158 میلیارد دلار طلب خارجی داشت.

روسیه سال 1998 توانست حدود 10 میلیارد دلار از بدهی خارجی شوروی سابق را بخشودگی بگیرد، اما با احتساب بهره های بالا، جمع آن به حدود 100 میلیارد دلار رسید، ولی در 25 سال گذشته پرداخت کرد.

بخش عمده طلب های خارجی شوروی هم به کشورهایی اعطا شده بود که توان بازپرداخت نداشتند و روسیه آنها را بخشید.

به عنوان مثال، روسیه 90 درصد بدهی 10 میلیارد دلاری کره شمالی و 29 میلیارد دلار از بدهی 32 میلیارد دلاری کوبا به شوروی سابق را بخشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل