بازدید 7627

جویندگان گنج در دام نقابداران مسلح

کد خبر: ۶۶۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 18 February 2017
دزدان مسلحی که با طرح یک نقشه حساب شده، اموال جویندگان گنج را سرقت کرده بودند با تلاش گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در چنگ قانون گرفتار شدند.
 
به گزارش خراسان، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته گفت: آخر آبان گذشته 2 مرد جوان طی شکایتی به پلیس اعلام کردند که موردحمله دزدان نقابدار مسلح قرار گرفته اند.
 
سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه افزود: شاکیان در اظهارات خود مدعی شدند برای صرف چای و کشیدن سیگار، بالای تپه ای در جاده تبادکان مشهد رفته بودند که ناگهان مورد حمله 2 نفر نقابدار مسلح قرار گرفتند و سارقان لپ تاپ، گوشی تلفن و مبلغ 60 هزار تومان وجه نقد آنان را به سرقت بردند.
 
این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع گروه ویژه ای از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های مسلحانه با نظارت مستقیم سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) وارد عمل شدند و تحقیقات خود را همزمان با بازبینی محل وقوع حادثه آغاز کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: اما بررسی های دقیق و کنکاش های پلیسی نشان می داد که اظهارات شاکیان با حقیقت موضوع منطبق نیست و احتمالا شاکیان پرونده بخشی از حقیقت را با توجه به بازسازی صحنه جرم کتمان کرده اند. این گونه بود که تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان دوباره شاکیان را احضار کردند و به ثبت اظهارات آنان با شیوه های تخصصی پرداختند.
 
«سرهنگ رزمخواه» گفت: این بار شاکیان پرونده از ماجرای گنج و عتیقه سخن گفتند و اظهار داشتند آن روز بعد ازظهر برای یافتن گنج به تپه های اطراف رفته بودیم که ناگهان مردان نقابدار مسلح از پشت تپه خارج شدند و با شلیک گلوله ما را تهدید کردند که تکان نخوریم. آن ها سپس دست و پای ما را بستند و دستگاه گنج یاب را به همراه دیگر لوازم همراهمان به سرقت بردند. همچنین دزدان هنگام فرار از صحنه، لاستیک 3 چرخ خودروی وانت ما را نیز با چاقو پاره کردند تا نتوانیم آن ها را تعقیب کنیم.
 
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: با بیان حقیقت موضوع توسط شاکیان، تحقیقات کارآگاهان نیز به شیوه دیگری ادامه یافت و همه بانک های اطلاعاتی مجرمان برای ردیابی سارقان مسلح، مورد بررسی قرار گرفت تا این که مشخص شد 2 تن از سارقان با طرح نقشه قبلی، دارندگان دستگاه فلزیاب را به جاده تبادکان کشانده اند و سپس همدستان نقابدار و مسلح آنان که از قبل در محل کمین کرده بودند به سرقت اموال آنان پرداخته اند.
 
وی با اشاره به این که بررسی های پلیس به سرنخی از یک مرد 35 ساله رسید، افزود: ادامه تحقیقات و رصدهای اطلاعاتی بیانگر آن بود که یکی از عاملان سرقت مسلحانه، دارای پرونده اختلاف مالی در یکی از شعبه های دادسرای مشهد است بنابراین با هماهنگی مقام قضایی و صدور دستورات ویژه از سوی قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد) این فرد در یک عملیات غافلگیرانه و پس از احضار به دادسرا دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت.
 
سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه خاطرنشان کرد: این مرد در اعترافات خود گفت: از مدتی قبل با جوانی به نام «م» دوست بودم. چند روز قبل او از من خواست تا در ماجرای سرقت دستگاه گنج یاب با او همکاری کنم من هم قبول کردم و موضوع را با 2 تن دیگر از دوستانمان در میان گذاشتیم. چرا که شاکیان پرونده از قبل اعلام کرده بودند که در قبال دریافت مبالغی حاضر هستند برای یافتن اشیای گم شده، گنج یاب خود را به صورت اجاره ای در اختیار افراد بگذارند. به همین دلیل «م» نقشه سرقت را طرح کرد و ما هم به او کمک کردیم.
 
بعدازظهر روز حادثه 2 نفر از دوستانمان در محل قرار واقع در تپه های اطراف جاده تبادکان کمین کردند و ما با صاحبان گنج یاب تماس گرفتیم و برای یافتن عتیقه در محل مذکور قرار گذاشتیم. مقرر شد مبلغ یک میلیون تومان برای استفاده از دستگاه گنج یاب به آن ها بپردازیم.
 
 در همین حال 2 نفر دیگرمان در پایین تپه منتظر ماندیم. وقتی شاکیان پرونده از
خودر و ی وانت پیکان پیاده شدند آن ها را به بالای تپه هدایت کردیم که در این هنگام 2 همدست دیگرمان که نقاب به چهره داشتند از کمین گاه خارج شدند و اموال آنان را سرقت کردیم. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در ادامه افزود: پس از اعترافات این متهم بلافاصله گروه ویژه کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های مسلحانه موفق شدند 2 تن دیگر از عاملان سرقت مسلحانه مذکور را در مشهد شناسایی و دستگیر کنند.
 
این در حالی بود که هنگام بازرسی از محل وقوع جرم یک عدد پوکه شلیک شده از سلاح کلاشینکف نیز کشف شد. به گفته «سرهنگ رزمخواه» تلاش گسترده کارآگاهان برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این پرونده و ریشه یابی زوایای پنهان این ماجرا در حالی ادامه دارد که در بازرسی از مخفیگاه دزدان مسلح، لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و دیگر لوازم سرقتی مربوط به شاکیان کشف و ضبط شده است.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل