بازدید 5198
یک روزنامه آلمانی گزارش داد

نگاهی به میهمانان مهم‌ترین کنفرانس امنیتی‌دنیا

یک روزنامه آلمانی نگاهی به مهم ترین شخصیت هایی که در کنفرانس امنیتی مونیخ امسال حاضر می شوند انداخته و وزیر امور خارجه کشورمان را به عنوان معمار توافق هسته ای در این لیست قرار داد.
کد خبر: ۶۶۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 17 February 2017
نگاهی به میهمانان مهم‌ترین کنفرانس امنیتی‌دنیا
یک روزنامه آلمانی نگاهی به مهم ترین شخصیت هایی که در کنفرانس امنیتی مونیخ امسال حاضر می شوند انداخته و وزیر امور خارجه کشورمان را به عنوان معمار توافق هسته ای در این لیست قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ" در گزارشی نوشت: امروز جمعه کنفرانس امنیتی مونیخ به عنوان یکی از مهم ترین دیدارها درباره سیاست امنیتی جهانی آغاز می شود.

ناامنی ها و ابهام های ایجاد شده در سایه سیاست خارجی دولت جدید آمریکا کنفرانس امنیتی مونیخ را به صورت بی سابقه ای هیجان انگیز و حساس کرده است. حدود هشتاد وزیر دفاع و امور خارجه و 30 نفر از رهبران کشورهای دنیا امروز در هتل بایریشرهوف مونیخ گرد هم می آیند تا درباره مهم ترین مسائل سیاست امنیتی دنیا بحث و گفتگو کنند.

این روزنامه آلمانی در ادامه نگاهی به مهم ترین شخصیت های حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ امسال انداخت.

"مایک پنس"، معاون رئیس جمهور جدید آمریکا به عنوان عالی رتبه ترین نماینده دولت آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور می یابد. همه چشم ها به او دوخته شده است. این 57 ساله با موهای نقره ای و ظاهری آراسته در نقطه مقابل رئیس خود تاثیر آرام بخشی دارد. وی یک محافظه کار پرو پا قرص است. پنس روز شنبه سیاست خارجی آینده آمریکا را برای اولین بار در این صحنه بزرگ امنیتی جهانی (کنفرانس امنیتی مونیخ) به نمایش می گذارد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز روز شنبه زیر نگاه های دقیق جهانیان با پنس به عنوان اولین نماینده بلند پایه آمریکا دیدار خواهد کرد. مرکل انتقاد واضحی به دستور اجرایی ترامپ علیه مسلمانان وارد کرده بود و حرف های صریح و روشنی با پنس خواهد داشت.

"سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه نیز می تواند از تجربه 45 ساله دیپلماتیک خود در این کنفرانس استفاده کند. وی به عنوان مردی برای انجام وظایف ظریف پوتین اعتبار دارد. لاوروف به عنوان یک رهبر مذاکره کننده سرسخت شهرت دارد.

"جان مک کین"، سناتور کهنه کار آمریکایی نیز از دیگر شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ است. وی از سال 1980 در سنای آمریکا بوده و در سال 2008 به عنوان نامزد ریاست جمهوری جمهوریخواهان در رقابت با اوباما شکست خورد. این سناتور 80 ساله به عنوان سرسخت ترین منتقدان ترامپ در بین جمهوریخوهان است.

"آنتونیو گوترس"، که از اکتبر سال 2016 دبیر کل سازمان ملل است و پیش از آن نخست وزیر پرتغال و کمیسر امور پناهندگان بود نیز برای شرکت در این کنفرانس به مونیخ می آید. وی می خواهد به عنوان دبیر کل سازمان مل در دنیایی پراکنده پل هایی را بسازد.

"پترو پروشنکو"، رئیس جمهور اوکراین نیز با آرزوی سختگیری بیشتر غرب علیه روسیه در این کنفرانس امنیتی شرکت می کند. با توجه به شعله ور شدن مجدد بحران اوکراین همچنین در مونیخ به این مسئله پرداخته خواهد شد.

ویکتور اورابان، نخست وزیر مجارستان نیز به عنوان یکی از منتقدان سرسخت سیاست های پناهندگان مرکل در مهم ترین کنفرانس امنیتی جهان حضور خواهد یافت. این رهبر اروپایی مسلمانان را به عنوان خطر ارزیابی کرده و قطعا مهمان عزیزی برای همه شرکت کنندگان در این کنفرانس نخواهد بود.

"بوریس جانسون"، وزیر امور خارجه انگلیس و  از حامیان سرسخت خروج کشورش از اتحادیه اروپا و به عنوان محبوبترین سیاستمداران در این کشور نیز در مونیخ حاضر می شود.

"آویگدور لیبرمن"،  وزیر جنگ 58 ساله اسرائیل که آشکارا مواضع ضد فلسطینی را دنبال کرده و به نژاد پرستی ها علیه اعراب دامن می زند نیز یکی دیگر از شخصیت های مهم حاضر در این نشست است.

این روزنامه آلمانی در ادامه "محمد جواد ظریف"، وزیر امور خارجه کشورمان را نیز به عنوان یکی دیگر از شخصیت های برجسته حاضر در این نشست نام برده و نوشت: ظریف به عنوان معمار توافق هسته ای ایران با غرب معتبر است. این روزنامه آلمانی ظریف 57 ساله را مهره مناسبی برای این پروژه تاپ دولت روحانی ارزیابی کرده و نوشت: بدون ظریف توافق در این راستا بسیار دشوارتر انجام می شد. ظریف در سان فرانسیسکو تحصیل کرده و دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه دنور  بوده و به خوبی انگلیسی صحبت می کند.

"بینالی یلدریم"، نخست وزیر ترکیه و رفیق دیرین اردوغان نیز به مونیخ می آید. با توجه به سیاست های سرکوبگرانه اردوغان علیه مخالفان بعد از کودتای نظامی نافرجام در این کشور مناسبات ترکیه با غرب اخیرا متشنج شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار