بازدید 9225

جوانان ازازدواجهای احساسی پرهیزکنند

کد خبر: ۶۶۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 17 February 2017
یک جامعه‌شناس گفت: ازدواج‌های احساسی - که تصمیمات منطقی در آن ضعیف است- یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی است که در جامعه تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه و برنامه‌های شبکه‌های ماهواره انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه متاسفانه جوانان ما در سن پایین فکر می‌کنند که در تصمیم‌گیری برای ازدواج عاری از اشتباه هستند و دست به ازدواج‌های احساسی می‌زنند، اظهارکرد: ازدواج‌هایی که در پی آشنایی از طریق مهمانی یا تلفن و چت کردن در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است به دلایل بسیار می‌تواند منجر به طلاق شود. طبق نتایج برخی تحقیقات انجام شده سه،چهار سال نخست بعد از ازدواج، دوران پرخطری است. پس اگر بعد از این سه، چهار سال ازدواج دوام آورد به دریای آرام می‌رسد.

وی اضافه کرد: متاسفانه ازدواج‌هایی که در  پی هوا و هوس، علاقه‌های آنی و زودگذر و بدون شناخت منطقی انجام می‌شود و به تناسب فرهنگی و فکری توجهی نمی‌شود به جدایی می‌انجامد.

قرایی‌مقدم در ادامه اظهار کرد: در این میان زنان قشر آسیب‌پذیرترهستند و زنانی که طلاق گرفته‌اند، نمی‌توانند در جامعه شرایط خوبی داشته باشند و با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو خواهند شد. از طرفی ازدواج مجدد برای زنان مطلقه در جامعه ما چیزی نزدیک به صفر است و مسائل بسیاری برای آنها به وجود خواهد آمد.

وی تاکید کرد: ازدواج‌های احساسی نتایج خوبی به بار نمی‌آورد بنابراین دختران باید از اینگونه ازدواج‌ها حذر کنند.

به گزارش ایسنا،دکتر نوبخت – روانشناس- نیز گفت: در انتخاب‌ همسر باید سه موضوع را مدنظر داشته باشیم. نخست تناسبات ظاهری با فردی که قرار است با او ازدواج کنیم. از این رو مسائل فرهنگی، موقعیت‌های اجتماعی افراد و خانواده بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مشاوران بر نزدیکی طبقه اجتماعی زوجین به هم تاکید می‌کنند بنابراین در قدم اول دقت کردن در اینکه ما چه موقعیت اجتماعی داریم و چه فردی را می‌خواهیم انتخاب کنیم، آیا موقعیت اجتماعی فرد مقابل به ما نزدیک هست یا خیر، به ما در جهت انتخاب صحیح‌تر کمک می‌کند.

این روانشناس ادامه داد: در قدم بعدی، به تشابهات علائق فرد مورد نظر با خود توجه می‌کنیم. علاقه زن به تحصیل و تمایل مرد به بازار کار و تجارت نمی‌تواند باعث اختلاف شود. در واقع  صرف تفاوت‌ زن و مرد باعث اختلاف نمی‌شود اما آنچه مهم است پذیرش متقابل ارزش‌ها وعلاقه‌مندی یکدیگراست.  

این روانشناس اضافه کرد: جدال زوجین درباره علائق و ارزش‌های یکدیگر باعث شکاف میان آنان می‌شود. از طرفی شناخت صحیح ما از طرف مقابل باعث می‌شود که احتمال بروز اختلاف‌ها و پدیده ناخوشایند طلاق را به حداقل برسانیم.

به گزارش ایسنا، نوبخت درباره پایان  گفت: گام سومی که در انتخاب همسر مهم است، پی بردن به ناخودآگاه افراد است.  در این زمینه باید زندگی خانوادگی فرد مورد نظر را بررسی‌کنیم. این کار کمک می‌کند که ما تا حدودی به ناخودآگاه او  پی ببریم و شناخت صحیح‌تری از طرف مقابلمان به دست آوریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان