بازدید 1880

اتحادیه اروپا باید نقش فعالتر جهانی داشته باشد

وزیر اقتصاد آلمان امروز (جمعه) گفت که اتحادیه اروپا باید نقش بزرگتری در سطح بین‌الملل ایفا کند و ادامه داد، پاسخ به بحران‌های امنیتی و تغییرات جوی همکاری با هم و توقف تکیه بر آمریکاست.
کد خبر: ۶۶۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 17 February 2017

وزیر اقتصاد آلمان امروز (جمعه) گفت که اتحادیه اروپا باید نقش بزرگتری در سطح بین‌الملل ایفا کند و ادامه داد، پاسخ به بحران‌های امنیتی و تغییرات جوی همکاری با هم و توقف تکیه بر آمریکاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وولفگانگ شویبله، وزیر اقتصاد آلمان گفت، اروپا مدت‌هاست که برای جبران کمبودها و انجام اقدامات مناسب منتظر آمریکا بوده است. اما حالا زمان آن رسیده که اروپا جدا از کارهایی که باید در داخل انجام دهد، در جامعه بین‌الملل نقش بیشتری ایفا کند.

وزیر اقتصاد آلمان در ستونی برای گروه رسانه‌ای "فانکه" و در روز نخست کنفرانس امنیتی مونیخ نوشت: آمریکایی‌های بیشتری این سوال را پرسیده‌اند که آیا وظایف و مسئولیت‌ها در ائتلاف ناتو و در میان آمریکا و متحدان اروپایی‌اش به خوبی تقسیم و توزیع شده است یا خیر.

آلمان برای چندین دهه میراث آغازگری جنگ دوم جهانی و انجام هولوکاست بوده را با خود داشت و به تدریج توانست به جایگاهی که اکنون در جهان دارد، دست پیدا کند و در هیات‌های نظامی در سراسر جهان حضور یابد و حالا به گفته وزیر اقتصاد این کشور باید بیش از گذشته به دنبال نقش در جامعه بین‌الملل باشد.

ترامپ تعهدات آمریکا را در ناتو زیر سوال برده و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامل آلمان می‌خواهد تا هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند.

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه مطلب خود نوشت: سوالات بسیار زیادی درباره امنیت، حفاظت از طبیعت و از میان برداشتن مشکلات آب و هوایی و مهاجرت را نمی‌توان به تنهایی پاسخ داد. برای ما آلمانی‌ها مسئولیت پذیری به معنای همکاری با یکدیگر است. اتحادیه اروپا یک بلوک حتمی و یک امر ضروری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل