بازدید 7655

جریمه ۴ هزار میلیارد تومانی ۴ واردکننده پوشاک

کد خبر: ۶۶۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 17 February 2017
چهار برند مشهور تولید و وارد کننده پوشاک، در طی فرآیند حسابرسی پس از ترخیص ۴ هزار میلیارد تومان جریمه شدند.

به گزارش تسنیم، چهار شرکت واردکننده پوشاک در طی فرآیند حسابرسی پس از ترخیص و مشخص شدن تخلفات گمرکی  با  جریمه حدود 4 هزار میلیارد تومانی مواجه شدند.

در حالی که بسیاری از فعالان در عرصه پوشاک، واردات رسمی این محصول  را کمتر از 10 درصد کل واردات پوشاک می‌دانند، حالا به کمک سامانه‌های الکترونیکی چهار برند  متخلف  پوشاک، نقره داغ شده‌اند.

برندهای بسیار مشهوری مانند  Z و L که در سراسر دنیا واحدهای فروش دارند جزو این چهار شرکت هستند که بر اساس فرایند حسابرسی پس از ترخیص  باید در حدود 4 هزار میلیارد تومان جریمه پرداخت کنند.

 بر اساس گفته‌های یک مقام صنفی، در حوزه فروش پوشاک هم اکنون برندهای مختلف وارداتی به خصوص از کشور ترکیه در ایران فعال شده‌اند و یکی از مجوزهای لازم برای ادامه روند وارداتی این شرکتها تعیین شریک داخلی می‌باشد.

قاچاق پوشاک و دستور العمل عجیب وزارت صنعت


در خصوص واردات و قاچاق پوشاک از ترکیه، چند ماه قبل  وزارت صنعت به عنوان سیاست گذار تجارت کشور،  یک  تصمیم مهم اتخاذ کرده است. بر این اساس تنها شرکتهای دارای نمایندگی داخلی امکان واردات خواهند داشت. بر مبنای دستورالعمل شهریور ماه این وزارت خانه، کلیه واردکنندگان واحدهای پوشاک که به شکل تجاری وارد کشور می‌شوند بایستی گواهی واردات در قالب اشخاص حقوقی را از مرکز امور اصناف ایران دریافت کنند.  در واقع وزارت صنعت به جای سود بازرگانی و حقوق گمرکی 150 درصدی برای واردات پوشاک، شرط کرده بود که  20%تولید بایستی در ایران شکل گرفته و 50% محصول نیز  باید از کشور به بازارهای هدف صادر شود. بر اساس پیگیریهای انجام شده هرچند برای 25 برند وارد کننده پوشاک مهلت سه ماهه برای تطبیق با این شرایط در نظر گرفته شده بود، هنوز از سرنوشت این دستور العمل بسیار مهم خبری در دست نیست.

گفتنی است، پیش از این نیز یک برند معتبر لوازم خانگی کره‌ای به دلیل ارتکاب تخلفات متعدد گمرکی، حدود 3 هزار میلیارد تومان جریمه شده بود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان