بازدید 7836

یکه‌تازی برف و سرما در اردبیل

کد خبر: ۶۶۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 17 February 2017
ریزش سنگین ترین برف زمستان امسال همراه با سرمای شدید در اردبیل ؛ بامداد جمعه این شهر را بیشتر از آدینه های عادی خلوت تر و ساکت تر کرده است.

به گزارش ایرنا، ریزش برف که از ظهر چهارشنبه گذشته در اردبیل آغاز شده بود تا سپیده دم دیروز (پنجشنبه) ادامه یافت ولی از ظهر همین روز با نفوذ خطوط کانتوری بسیار سرد قطبی دور تازه ای از موج برف و سرما منطقه را در برگرفته است.
 
با تشدید بارش برف و وزش بادهای سرد با بیشینه سرعت 68 کیلومتر در ساعت از نخستین ساعت امروز جمعه اردبیل زیر بوران برف رفته و کولاک شدید میزان دید افقی را در بعضی از گذرگاه‌های حاشیه شهر تا 35 متر نیز کاهش داده است.
 
شهر اردبیل در سراسر شب گذشته زیر هجوم برف و بوران شدید بود ولی از بامداد امروز تا اندازه ای از شدت آن کاسته شده است.
 
با احتساب حجم برف هایی که به شکل پی در پی از ابتدای بهمن ماه در منطقه باریده و بارش حدود 25 سانتیمتری از دیشب تا بامداد امروز مجموع ارتفاع برف در سطح گذرگاه‌های درونشهری اردبیل به بیش از 40 و در نقاط بیرون از شهر به 55 سانتیمتر رسیده است.
 
در اکثر کوچه ها و خیابانهای اردبیل انباشت برف براثر کولاک شدید سبب کندی و یا حتی بسته شدن گذرگاه‌ها شده و ماموران شهرداری اردبیل باتوجه به حجم سنگین برف و شدت سرمای هوا که در ایستگاه مرکزی اردبیل منفی 10 درجه ثبت شده است اولویت برفروبی را به خیابانها و معابر اصلی شهر داده اند.
 
یکه تازی چله کوچک زمستان امسال در واپسین روزهای خود در اردبیل به اوج رسیده و ساکنان منطقه روزهای بسیار سختی را از نظر سرما ، برف و یخبندان سپری می نمایند به گونه ای که بروز چنین شرایط جوی از لحاظ بارش پی در پی برف و ادامه برودت هوا در دو دهه گذشته در منطقه سابقه ندارد.
 
شهر اردبیل درحالی زیر انبوهی از برف و سرما فرو رفته است که تازه ترین الگوها از ادامه شدت ناپایداری ها تا امشب حکایت دارند و از نخستین ساعات سحرگاه شنبه رفته رفته از شدت ریزش برف کاسته خواهد شد.
 
با خروج این ناوه جوی در سپیده دم روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو برودت هوای منطقه به شدت افزایش خواهد یافت.
 
مرکز اطلاعات راههای اداره کل راه و شهرسازی اردبیل اعلام کرد باتوجه به ادامه بارش سنگین برف و کولاک شدید تردد در جاده های مواصلاتی استان اردبیل فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
این مرکز با اعلام اینکه تا این زمان تمام جاده های اصلی استان اردبیل به غیر از محور خلخال به پونل باز می باشند از رانندگان خواست از سفرهای غیر ضروری پرهیز نمایند و در صورت ضرورت ضمن استفاده از زنجیر چرخ و همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی با احتیاط برانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان