بازدید 3279

استقبال‌بازارهای‌آسیایی‌ازدورنمای‌تحکیم‌سیاست‌پولی‌آمریکا

بازارهای سهام آسیا صعود چشمگیر شاخص‌های سهام وال استریت در معاملات روز گذشته را دنبال کردند و روز چهارشنبه در بالاترین سطح در ۱۹ ماه اخیر ایستادند.
کد خبر: ۶۶۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 17 February 2017
بازارهای سهام آسیا صعود چشمگیر شاخص‌های سهام وال استریت در معاملات روز گذشته را دنبال کردند و روز چهارشنبه در بالاترین سطح در ۱۹ ماه اخیر ایستادند.

به گزارش ایسنا، اظهارات جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا در برابر کمیته بانکی سنا که احتمال افزایش نرخ‌های بهره در نشست آینده این بانک را تقویت کرد، دلار را در بالاترین سطح سه هفته گذشته نگه داشت.

یلن روز سه شنبه گفت: بانک مرکزی آمریکا احتمالا لازم است نرخ‌های بهره را در نشست آینده افزایش دهد و تاخیر در افزایش نرخ‌های بهره ممکن است برنامه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی را عقب بیاندازد. رئیس بانک مرکزی آمریکا در اظهارات از پیش تهیه شده خود گفت: اقتصاد آمریکا با روند ملایمی رشد می کند و وی انتظار دارد اقتصادهای جهانی هم رشد صعودی پیدا کنند. معامله گران و سرمایه گذاران اظهارات وی را برای دریافت نشانه‌هایی از زمان افزایش بعدی نرخهای بهره آمریکا به دقت دنبال کردند و تا حدودی موافق تحکیم سیاست پولی ارزیابی کردند.

شاخص ام اس سی آی بورس‌های آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن ۰.۹ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح از ژوییه سال ۲۰۱۵ رسید.

سهام استرالیا ۰.۹ درصد، شاخص کسپی کره جنوبی ۰.۵ درصد و هانگ سنگ هنگ کنگ ۱.۴ درصد رشد کرد. شاخص نیک‌کی ژاپن تحت تاثیر ضعیف‌تر شدن ارزش ین، بیش از یک درصد صعود کرد.

به گفته تاکویا تاکاهاشی، استراتژیست شرکت دایوا سکیوریتیز، بازار از اظهارات یلن دلگرم شد و این خوش بینی تا پایان روز ادامه یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات یلن کمک کرد شاخصهای سهام وال استریت روز سه شنبه از صعود سهام بانکی مورد پشتیبانی قرار گرفته و به رکورد بالایی صعود کنند.

در بازار ارزی، شاخص دلار در برابر سبدی از ارزها در ۱۰۱.۲۲۰ واحد ایستاد که با رکورد ۱۰۱.۳۸۰ واحد معاملات سه شنبه، فاصله ای نداشت.

اظهارات یلن دورنمای سه دور افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی در سال ۲۰۱۷ را تقویت کرد با این همه بازارها نسبت به چنین دیدگاهی تردید دارند و تنها دو دور افزایش نرخها در سال میلادی جاری را پیش بینی می‌کنند.

طبق ابزار دیده بان فدرال گروه CME، احتمال سه دور افزایش نرخها در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰ درصد است که نسبت به روز سه شنبه تغییری نداشته است.

دلار در برابر ین ژاپن افزایش یافت و به ۱۱۴.۴۰۰ ین رسید. یورو در برابر دلار ثابت بود و ۱.۰۵۷۹ دلار معامله شد.

دلار از رشد بازده اوراق خزانه آمریکا مورد حمایت قرار گرفت. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله روز سه شنبه حدود چهار واحد افزایش یافت و به بالاترین سطح در ۱۱ روز گذشته رسید.

وون کره جنوبی در برابر دلار کاهش یافت اما موفق شد بخشی از کاهش اوایل معاملات را احیا کند. سایر ارزهای آسیایی مانند دلار سنگاپور و رینگیت مالزی در برابر دلار عقب نشینی کردند، اما بیشتر ضررشان را جبران کردند.

قوی‌تر شدن ارزش دلار، قیمت کالاهایی مانند نفت و طلا که به این ارز معامله می شوند، را تحت فشار قرار می دهد زیرا با گرانتر کردن آنها، تقاضا برای این کالاها از سوی خریداران دارنده سایر ارزها را محدود می کند.

بهای نفت خام آمریکا ۰.۷ درصد کاهش یافت و در ۵۲.۸۳ دلار در هر بشکه ایستاد و نفت برنت با ۰.۶ درصد کاهش، ۵۵.۶۴ دلار معامله شد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱۵ درصد کاهش، در ۱۲۲۵.۹۱ دلار ایستاد.

بهای معاملات مس در بازار فلزات لندن ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۶۰۶۸ دلار در هر تن رسید. اعتصاب در بزرگترین معدن مس جهان در شیلی از قیمت مس پشتیبانی کرده و باعث شد این فلز روز دوشنبه به ۶۲۰۰ دلار در هر تن صعود کند که بالاترین قیمت در یک سال و نیم اخیر بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل