بازدید 2954

سهم ۱۵ درصدی راه‌آهن در جابه‌جایی کالای بنادر

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر با بیان اینکه ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی از ۵،۴ میلیون TEU به ۶ میلیون TEU‌ در سال ۹۶ افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر سهم ریل در بنادر سالانه ۱۵‌ درصد است که امکان ارتقای آن تا ۳۰ درصد وجود دارد.
کد خبر: ۶۶۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 16 February 2017
معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر با بیان اینکه ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی از ۵،۴ میلیون TEU به ۶ میلیون TEU‌ در سال ۹۶ افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر سهم ریل در بنادر سالانه ۱۵‌ درصد است که امکان ارتقای آن تا ۳۰ درصد وجود دارد.

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی‌ سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی ‌بیان کرد: افزایش ظرفیت اسمی بنادر بازرگانی از 219 میلیون به 225 میلیون تن‌ و ‌افزایش ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی از ۵،۴ میلیون TEU به 6 میلیون TEU‌ دو هدف دارای اولویت سازمان بنادر در سال 96 است.

‌وی گفت‌: ارتقای ظرفیت بندر شامل موارد فیزیکی،‌ زیرساختی‌، تجهیزاتی‌ و نرم‌افزاری ‌است.

‌اسلامی‌ افزایش ظرفیت پایانه‌های مسافری از ۱۹،۲ به ۲۰،۵‌ و افزایش میزان جلب سرمایه‌گذاری از 95 هزار میلیارد ریال به 125 هزار میلیارد ریال را از دیگر اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در سال 96 برشمرد و گفت: ‌ارتقای توان عملیاتی بنادر از طریق رشد نرم‌های عملیاتی به میزان 5 درصد نسبت به سال قبل، از دیگر اهداف کلان بخش معاونت بندری ‌است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی‌ بیان کرد: همه مباحث مجموعه معاونت بندری به سه مفهوم «تجاری سازی»، «برون سپاری» و «آزادسازی» بر می‌گردد، ‌در این فرایند ابتدا باید مفاهیم تجاری‌سازی با ظرفیت‌های عملیاتی انطباق پیدا کند، سپس با تعریف پکیج های کاری و دستیابی به قابلیت‌های اجرایی، مرحله برون سپاری بر اساس پلان‌های اجرایی با برنامه سه ساله آغاز ‌شود، همچنین در مرحله سوم باید تعیین شود از نظر قیمت‌گذاری و مدیریت درست، کدام بخش ها را آزادسازی کنیم.

‌اسلامی با بیان اینکه سازمان بنادر در بخش برون‌سپاری از سازمان‌های پیشرو در دولت است، گفت‌: طی 15 سال گذشته و با آغاز فرصت‌های خصوصی‌سازی، سازمان بنادر در لایه های اول و دوم یعنی تجاری‌سازی و برون‌سپاری به سرعت جلو رفت و تجارب ارزنده کسب کرده است، اما در بخش ظرفیت‌های رقابت پذیری و آزادسازی باید شک و تردیدها را کنار بگذارد.

اسلامی با تأکید بر اینکه در همه حوزه های وسیع معاونت امور بندری باید «تحلیل شکافت» انجام شود، گفت‌: لازم است مشخص کنیم بر اساس اطلاعات موجود‌ و آینده، بین میزان عرضه از طرف سازمان و تقاضای خدمات در بنادر چه تناسبی وجود دارد و بر اساس این تحلیل، فاصله ها الان به چه میزان است.

معاون امور بندری سازمان بنادر جذب سرمایه‌گذاری را اولویت جدی سازمان بنادر عنوان کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذاری چه از نوع داخلی، چه خارجی و چه تلفیقی از داخلی و خارجی با هر الگویی از مدل جذب سرمایه‌گذاری چه به شکل پروژه، چه به شکل پیشنهاد و چه به شکل پلان و یا حتی به شکل طرح پیشنهادهای اجرایی را کاملاً پذیرا هستیم‌.

اسلامی حمل و نقل ترکیبی را به عنوان یکی از کامل‌ترین مصوبات مطرح شده در برنامه ششم برشمرد و با اشاره به توسعه ظرفیت‌های ریلی در بنادر گفت‌: در حال حاضر سهم ریل در بنادر سالانه 15‌ درصد است که امکان ارتقای آن تا 30 درصد وجود دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر