بازدید 2777

قیمت طلای سیاه از ۵۶ دلار عبور کرد

با اجرای مناسب تعهدات توافق اوپک از سوی کشورهای تولیدکننده نفت، قیمت طلای سیاه امروز در بازارهای جهانی از ۵۶ دلار عبور کرد.
کد خبر: ۶۶۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 16 February 2017
به گزارش خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت خام روند صعودی داشت و هر بشکه از این طلای سیاه با 32 سنت افزایش نسبت به روز گذشته بشکه‌ای 56 دلار و 7 سنت معامله شد. 

قیمت نفت آمریکا هم رشد 29 سنتی داشت و بشکه‌ای 53 دلار و 40 سنت معامله شد. 

در سایر فرآورده‌های نفتی نیز بنزین 51 سنت کاهش داشت، اما نفت کوره و گازوئیل افزایش‌هایی به ترتیب 1.1 دلار و 2.5 دلار را داشتند. 

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نوشت؛ اطمینان سرمایه‌گذاران به اینکه کشورهای تولیدکننده نفت توافق اوپک را به خوبی پیش می‌برند قیمت را در بازارهای جهانی افزایش داد. 30 نوامبر 2016، 21 کشور تولیدکننده نفت شامل کشورهای اوپک و غیراوپک توافق کردند که از ابتدای سال جدید میلادی روزانه تولید نفت خود را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند، در این میان سهم کشورهای اوپک 1.2 میلیون بشکه و سهم کشورهای غیراوپک 600 هزار بشکه در روز بود. 

روز گذشته بلومبرگ گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه تاکنون کشورهای اوپک 93 درصد و کشورهای غیراوپک نزدیک به 50 درصد به تعهدات 30 نوامبر عمل کرده‌اند، این خبر حاکی از کاهش عرضه در بازار است و قیمت را در بازارهای جهانی افزایش داده است، البته گزارشاتی مبنی بر افزایش میزان ذخایر نفت آمریکا و افزایش تولید نفت شیل مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان