بازدید 6140

وزیر دفاع آمریکا ناتو را تهدید کرد

کد خبر: ۶۶۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 16 February 2017
وزیر دفاع آمریکا که برای شرکت در نشست وزرای دفاع عضو ناتو به بروکسل سفر کرده است، ناتو را تهدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، «جیمز ماتیس» گفت: 'اگر کشورهای عضو ناتو نخواهند بودجه و هزینه های خود در این سازمان را افزایش ندهند، واشنگتن نیز در تعهدات خود در قبال این سازمان، بازنگری خواهد کرد.
 
وزیر دفاع آمریکا افزود: درباره این موضوع باید بگویم که آمریکا به مسئولیت های خود در قبال ناتو کاملا واقف است اما اگر دولت های شما بخواهند شاهد تغییر رفتار آمریکا نباشند، باید هزینه های خود در قبال دفاع مشترک را افزایش دهند.
 
با این حال وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که ناتو 'پایه و تکیه گاهی اساسی' برای دولت آمریکا محسوب می شود.
 
'ینس استولتنبرگ' دبیر کل ناتو نیز در سخنانی گفت: 'امروزه ناتو با چالش های بسیار پیچیده و گسترده روبرو است که از آن جمله می توان به پدیده تروریسم و بحران نظامی در منطقه خاورمیانه، روسیه جسورتر، افزایش حملات سایبری و گسترش سلاح های کشتار جمعی و فن آوری موشک های بالستیک اشاره کرد.'
 
وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، امروز چهارشنبه در بروکسل برای بررسی فعالیت های آینده این سازمان بخصوص با توجه به تحولات جدید در عرصه بین المللی نشست دو روزه خود را آغاز کردند.
 
به گزارش ایرنا، وزیران دفاع ناتو در حالی در بروکسل گرد هم می آیند که مواضع اخیر مقام های اروپایی حاکی از تلاش برای هماهنگ شدن ناتو با مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره افزایش بودجه نظامی است.
 
ترامپ که در گذشته انتقادهای زیادی از ناتو مطرح کرده بود، هفته گذشته پس از دیدار از فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت: ما با قوت از ناتو حمایت می کنیم، تنها درخواست داریم که تمام اعضای ناتو کمک های مالی کامل و مناسبی انجام دهند.
این نخستین نشست ناتو با حضور وزیر دفاع جدید آمریکا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار