بازدید 2979

سازمان محیط‌زیست قادر به انجام وظایف نظارتی خود نیست

نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار در مجلس با تاکید بر تبدیل سازمان محیط‌زیست به وزارتخانه، گفت: در حال حاضر محیط‌زیست قادر به انجام وظایف نظارتی خود هم نیست چراکه نظارت به اعتبارات، اختیارات و نیروی انسانی فعال، کارآمد و امکانات به روز نیاز دارد.
کد خبر: ۶۶۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 16 February 2017
عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در موافقت با طرح تبدیل سازمان حفاظت‌محیط‌زیست به وزارتخانه، گفت: همه کشورها بر اساس ظرفیت‌های درون سرزمینی وزارتخانه‌هایشان را تعریف می‌کنند، یکی از مشکلات محیط‌زیست ایران هم نبود کارکردهای اجرایی و اعتبارات اجرایی برای پدیده عظیم محیط‌زیست و اکوسیستم ایران است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما نیازمند ویرایش اساسی در وزارتخانه‌هایمان هستیم اما شکل‌گیری وزارتخانه محیط زیست و منابع طبیعی قطع یقین خروجی های عمل‌گرایانه برای مجموعه محیط‌زیست ایران خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه سازمان حفاظت محیط‌زیست در حال حاضر قادر به انجام وظایف نظارتی خود هم نیست چراکه نظارت به اعتبارات، اختیارات و نیروی انسانی فعال، کارآمد و امکانات به روز نیاز دارد، که متاسفانه هم‌اکنون در اختیار سازمان حفاظت محیط‌زیست نیست.

حسین‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون سازمان حفاظت محیط‌زیست توانایی مدیریت مشکلات زیست‌محیطی کشور را ندارد، گفت: این عدم توانایی به دلیل نداشتن امکانات و اعتبارات لازم است بنابراین تبدیل این سازمان به وزارتخانه ضروری است.

نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان زمینه‌های تبدیل سازمان حفاظت محیط‌زیست به وزارتخانه را فراهم کرد، تصریح کرد: در حال حاضر دو سازمان بزرگ حفاظت محیط‌زیست و سازمان منابع طبیعی با داشتن آیین‌نامه‌های اجرایی دقیق می‌توانند به وزارتخانه تبدیل شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار