بازدید 2567

ورود کمیسیون انرژی به پرونده درز اطلاعات محرمانه

رییس کمیسیون انرژی مجلس، از پیگیری صحت و سقم درز اطلاعات محرمانه نفتی ایران به قطر توسط توتال از طریق کمیسیون انرژیو هیئت عالی نظارت بر منابع هیدروکربوری خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 16 February 2017
فریدون حسنوند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اینکه شرکت توتال اطلاعات میادین ایرانی را به طرف قطری داده است، گفت:این اتفاقات ثابت کرد که دغدغه برخی دلسوزان مبنی بر وجود برخی اشکالات در الگوی جدید قراردادهای نفتی دغدغه ای جدی بود و برخی دلسوزان با آشنایی به ماهیت برخی شرکت های خارجی و اشکالات در الگوی جدید اعتراضاتی داشتند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعلام موضع توتال نسبت به عدم حضور در ایران تا تعیین تکلیف از طرف ترامپ و تحریم ها نشان دهنده این بود، که الگوی قراردادهای جدید نفتی ایراد دارد، افزود:خدا را شاکریم که تا پیش از انعقاد قراردادها اشکالات ساختاری IPC خود را نشان داد و مشخص شد که هیچ تضمینی نیست که از شرکتی که بهانه تحریم کنار بکشد بتوان طلب غرامت کرد و یا این شرکت را در محاکم مورد تعقیب قرار داد.

شرکت توتال محرم است، شرکت های داخلی نامحرم؟

حسنوند ادامه داد: برخی از مسئولان شرکت های داخلی را نامحرم و شرکت توتال با برخی سوابقش را محرم نظام می دانند، لذا مجموعه وزارت نفت باید با بازنگری در سیاست ها باید پروژه های نفتی را به نیروهای نظام و انقلاب دهد.

وی با بیان اینکه مسئولان وزارت نفت باید اعتراف کنند، که اشتباه کرده اند و بیش از این لجاجت نکنند، یادآور شد:کمیسیون انرژی و هیئت عالی نظارت بر منابع هیدروکربوری موضوع مذکور را پیگیری می کند و اگر اثبات شود که قصور و تقصیری در این زمینه صورت گرفته از مسیر مجلس و دستگاه قضایی پیگیری می شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اقدام توتال از محاکم بین المللی قابل تعقیب است، تصریح کرد:اگر تمام طرح ها و برنامه ها در اختیار رقیب اقتصادی و توسعه ای قرار بگیرد، ضررها و خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می شود./

پایان پیام

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر