بازدید 8576
۴

اعدام عاملان شهادت ۲ مامور پلیس پایتخت

کد خبر: ۶۶۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 16 February 2017
دو مجرم سابقه دار که در جریان دو حادثه جداگانه دو مامور پلیس را به قتل رسانده بودند سحرگاه دیروز در زندان رجایی شهر قصاص شدند .
 
اعدام عاملان شهادت ۲ مامور پلیس پایتخت 
 
به گزارش تسنیم نخستین قاتل پلیس که سحرگاه روز گذشته با چوبه‌ دار قصاص شد یوسف نام داشت. متهم که از سارقان سابقه‌دار بود هشتم آذر سال 89 با خودروی بلیزر دو مامور پلیس را زیر گرفت که در جریان آن گروهبان ابولفضل رستم زاده به شدت مجروح و در بیمارستان فوت کرد.

روز هشتم آذر ماه سال 89 بود که ماموران پلیس پایتخت از زیر گرفتن دو مامور یگان امداد با خودروی بلیزری در یکی از خیابان های جنوبی تهران با خبر و راهی محل شدند . بررسی ها نشان داد ساعتی قبل دو مامور یگان امداد تهران در خیابان 45 متری زرند به خودروی بلیزری با دو سرنشین مشکوک می‌شوند و دستور ایست می‌دهند که در ادامه پس از متوقف کردن خودروی بلیزر یکی از سرنشینان را بازداشت می‌کنند اما راننده با خودروی موفق به فرار می‌شود.

پس از این دو مامور متهم را به داخل ون منتقل می‌کنند و برای دستگیری متهم فراری از مرکز درخواست نیروی کمکی می‌کنند . در حالی که هنوز ماموران کمکی نرسیده بودند متهمان با تماس به تلفن همدست خود به ماموران برای آزادی متهم پیشنهاد رشوه می‌دهند که ماموران قبول نمی‌کنند. لحظاتی بعد در حالی که دو مامور منتظر نیروی کمکی بودند خودروی بلیزر دیگری با چهار سرنشین به ماموران نزدیک می‌شود و ضمن زیر گرفتن دو مامور یگان امداد و خلع سلاح کردن آنها همدست خود را فراری می‌دهند.

همزمان با انتقال دو مامور زخمی به بیمارستان تیمی از کارآگاهان زبده تحقیقات برای شناسایی عاملان این حادثه را آغاز کردند. بررسی‌ها حکایت از آن داشت متهمان که باند سارقان حرفه‌ای هستند پس از حادثه با جا گذاشتن دو دستگاه خودروی بلیزر سوار بر وانت شورولت به سمت میدان فتح گریخته و در ادامه با سرقت خودروی پژو 206 از محل متواری شده‌اند.

در شرایطی که عملیات ردیابی و تعقیب پنج متهم در دستور کار ماموران قرار گرفته بود خبر رسید یکی از همکاران مجروح آنان به نام گروهبان یکم ابوالفضل رستم‌زاده جان خود را از دست داده است و دیگری هم در کما به سر می‌برد. با اعلام خبر شهادت مامور پلیس به دست سارقان خشن پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و کارآگاهان برای شناسایی متهمان دست به تحقیقات تخصصی زدند.

کارآگاهان در ادامه عملیات دستگیری متهمان دریافتند پنج متهم فراری خودروی پژو 206 را به خاطر ترکیدن لاستیکش در جاده کرج جا گذاشته و از محل با خودروی دیگری گریخته‌اند. لاستیک این خودرو به علت سرعت زیاد ترکیده است و متهمان با جا گذاشتن آن با پای پیاده فراری شده‌اند. ماموران با انگشت‌نگاری از داخل خودروی 206 نخستین سرنخ از مهاجمان را به دست آوردند و متوجه شدند اثر انگشت بر جای مانده از یکی از متهمان با اثر انگشت مجرمی سابقه‌دار به نام یوسف که بارها به خاطر جرایم گوناگون دستگیر شده است مطابقت دارد. بررسی‌ها نشان داد عاملان حادثه باند سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای هستند که مدتی است از کارگاه‌ها و مغازه‌های حاشیه شهر سرقت می‌کنند. در نهایت ماموران مخفیگاه متهمان را در خرمدشت کرج شناسایی و اعضای باند را که 12 نفر بودند یکی پس از دیگری دستگیر کردند.

به گزارش جوان، در جریان بازجویی از پنج مرد 30 تا 35 ساله ای که روز هشتم آذر با ماموران درگیر شده بودند معلوم شد راننده خودرو «یوسف م.» است و پدر وی با نام «یعقوب» به عنوان هماهنگ کننده تیم عمل می کرده است. متهم در بازجویی‌ها به قتل مامور پلیس اعتراف کرد تا اینکه سحرگاه دیروز متهم قصاص شد.

قصاص ناصر سوزوکی به جرم قتل مامور پلیس

دومین متهم که سحرگاه دیروز به دار مجازات آویخته شد سارق سابقه‌داری معروف به ناصر سوزوکی بود.

مردادماه سال 90 بود که استوار رجب‌پور از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، 4 دزد سابقه‌دار را سوار یک تاکسی کرد تا آنها را از دادسرای جنایی به بازداشتگاه پایگاه دوم آگاهی منتقل کند. چهار سارق حرفه‌ای در نزدیکی پایگاه دوم در حوالی خیابان آزادی به استوار رجب‌پور حمله کردند و با ضربات متعدد، راننده و مأمور پلیس را از ماشین به بیرون انداختند. این در حالی بود که مأمور پلیس پیش از پرت شدن به بیرون، دستگیره در را محکم گرفته بود و سعی می‌کرد مانع فرار متهمان شود که ناصر خودش را پشت فرمان تاکسی رساند و با سرعت زیاد شروع به حرکت کرد و مامور پلیس را به در و دیوار کوبید و او را به شهادت رساند.

پس از این حادثه ماموران متهمان را بازداشت کردند و ناصر به قتل مامور پلیس اعتراف کرد. وی پس از تحقیقات تکمیلی و گرفتن استیذان حکمش سحرگاه دیروز با چوبه دار قصاص شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۴
تازه با مجرمان اینطور رفتار میکنند ولی متاسفانه باز شاهد این اتفاقات هستیم حالا بنظرتان با کسانی که مفاسد اقتصادی دارند اگر اینگونه رفتار شود باز شاهد خواهیم بود مطمئن هستم بسیار بسیار کم خواهد شد. ولی گر حکم کنند که مست گیرند .....................؟؟!!
جلل الخالق . یه دزد سابقه دار رو که چندین فقزه سرقت خشن داره رو هربار گرفتن هربارم ازاد کردن که برو بازم دزدی کن. تا وقتی این گونه افراد رو آزاد میکنن ایا ما شهروندان احساس امنیت خواهیم کرد؟
فقط اعدام
خدای متعال حفظ کنه همه نیروهای امنیتی رو کاشکی همه دوازده نفرشان اعدام می‌شدند این زالوها زیاد شدند قاطعیت می‌تواند احساس امنیت را افزایش دهد دزد ها خطرناک هستند ما شبانه روز کشاورزی و باغداری میکنیم دستانمان پینه بسته موقع بهره برداری میآیند ومیبرنداز أدوات کشاورزی و دام وطیور گرفته تا اساس داخل ماشین ها واقعا باید کاری کرد که‌ دزدی نشود اگه دستگیر شوند بعد مدتی آزاد بشن میشه همین که‌ نیروهای عزیز انتظامی را میکشند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان