بازدید 10054

نجات ۳ کوهنورد اروپایی در ارتفاعات دماوند

کد خبر: ۶۶۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 16 February 2017
۳ کوهنورد اهل چک که به‌رغم هشدار فدراسیون کوهنوردی راهی ارتفاعات دماوند شده بودند در میان برف و بوران گرفتار شدند اما با تلاش امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش همشهری، روز سه‌شنبه 2مرد و يك زن كوهنورد اهل جمهوري چك راهي فدراسيون كوهنوردي پلور شدند و گفتند كه قصد دارند از ضلع جنوبي به قله دماوند صعود كنند. مسئولان فدراسيون اما به‌دليل بدي شرايط آب و هوايي با صعود آنها مخالفت كردند. 3كوهنورد جوان به سمت ارتفاعات دماوند به‌راه افتادند اما همانطور كه پيش مي‌رفتند هوا بد و بدتر مي‌شد.

در نهايت زماني كه آنها به منطقه گوسفندسرا رسيده بودند، برف و بوران چنان شديد شد كه ديگر نتوانستند به مسير ادامه دهند و مجبور شدند به پناهگاه گوسفندسرا بروند. در اين ميان يكي از كوهنوردان به نام توماس تصميم گرفت براي كوهپيمايي از پناهگاه خارج شده و به منطقه بارگاه3 برود اما به‌دليل مه شديد و بارش برف، راهش را گم كرد و سرگردان شد.

اين ماجرا به امدادگران هلال‌احمر شهرستان آمل گزارش و تلاش آنها براي نجات كوهنوردان آغاز شد. جمشيد نيك‌زاد، رئيس هلال‌احمر آمل با بيان اين خبر به همشهري گفت: مسير دسترسي به منطقه پوشيده از برف بود. به همين دليل امدادگران محبور شدند بخشي از مسير رابه‌صورت پياده طي كنند. آنها 2كوهنورد حاضر در آنجا را نجات دادندو در ادامه با توجه به سيگنال جي‌پي‌اسي كه همراه كوهنورد گمشده بود موفق شدند پس از چند ساعت جست‌وجو او را از مرگ نجات دهند. به اين ترتيب هر سه كوهنورد اروپايي صحيح و سالم به دامنه كوه منتقل شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل