بازدید 5331
۲

جنگنده‌های ترک حریم‌هوایی یونان را نقض‌کردند

چند جنگنده ترکیه با پرواز بر فراز یک جزیره یونانی حریم هوایی این کشور را نقض کردند.
کد خبر: ۶۶۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 16 February 2017
چند جنگنده ترکیه با پرواز بر فراز یک جزیره یونانی حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

به گزارش فارس، گروهی از جنگنده‌های «اف -16 » نیروی هوایی ترکیه روز چهارشنبه با پرواز بر فراز جزیره «فارماکونیسی» حریم هوایی یونان را نقض کردند.

به نوشته وبگاه «اکاتی مرینی» دو جنگنده اف-16 ترکیه ساعت 1:18 بعد از ظهر به وقت محلی وارد ناحیه ویژه اطلاعات پروازی یونان شده و در ارتفاع 26 هزار پایی بر فراز جزیره فارماکونیسی پرواز کردند.

به‌نوشته این رسانه یونانی، اقدام امروز جنگنده‌های ترکیه جدیدترین دور از تجاوزهای این کشور در دریای اژه است که به دنبال رد درخواست ترکیه از سوی یونان شدت یافته است.

ترکیه خواهان استرداد هشت افسر خود است که به دنبال کودتای نافرجام این کشور وارد خاک یونان شده بودند.

پیش از این هم تعدادی از کشتی‌های جنگی ترکیه وارد آب‌های یونان شده و با نزدیک شدن به جزیره سنگی «امی یا» شدند، ولی نیروی دریایی یونان بلافاصله وارد عمل شد و با هشدار آنان‌ را از منطقه دور کرد.

ترکیه این اواخر بارها اعلام کرده که مرزهای یونان و ترکیه نیازمند بازنگری است و قرارداد لوزان دارای مشکلاتی است. یونان نیز بارها مرزهای خود را «مرزهای اتحادیه اروپا» معرفی و از سران این اتحادیه خواسته که در قبال تحریکات آنکارا سکوت نکنند.

«پانوس کمنوس» وزیر دفاع یونان بارها به مرزهای این کشور سفر و اعلام داشته است که نیروهای مسلح یونان در آماده باش کامل به سر می‌برند و آماده هستند هرگونه اقدام خصمانه نیروهای ترکیه را به‌شدت پاسخ دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
ترکيه اصولاً همسايه قابل اعتمادى نيست و اين را ازکارکرددولت جديدش در اين ده سال احير ميتوان ديد.
با تصويب احتمالى قانون اساسى جديدش شاهد کشيده شدن شمشير اخوان المسلمين دولت دونکيشوت از غلاف عثمانى خواهيم بود.
ترکیه باید بزنه این کشور ورشکسته رو نابود کنه نیروهای مسلح یونان بدون حمایت اتحادیه اروپا حتی دو روز هم مقابل ترکیه دوام نمیارن با حمایت اتحادیه دارن پارس میکنن واسه ترکیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر