بازدید 2715
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

جزییات مناظره‌های انتخاباتی تلویزیون/ گمانه‌زنی صدای‌آمریکا در مورد کاندیدای اصولگرایان/ زمان دقیق ثبت‌نام شوراها

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۶۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 15 February 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

تعیین شماره حساب مشخص برای هر کاندیدای انتخاباتی

اللهیار ملکشاهی  ، در خصوص شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها، اظهار داشت: منتظر بودیم تا دولت لایحه قانون جامع انتخابات را تقدیم مجلس کند که یکی از موضوعات مهم آن بحث شفاف سازی هرینه‌های مالی انتخاباتی است، زیرا در سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بر این موضوع تاکید شده است.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد شفاف سازی هزینه های مالی انتخاباتی باید اتفاق نظر کلی وجود داشته باشد و نیاز به هماهنگی همه قوا دارد، بیان کرد: به نظر من این موضوع باید از طریق لایحه به آن پرداخته شود.
رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مجلس طرحی را در این زمینه ارائه کند ولی دولت به آن اعتقادی نداشته باشد، کار سخت می شود، متاسفانه قانونی برای شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابات ندارد.
ملکشاهی متذکر شد: پیشنهادی برای شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی مطرح شد مبنی بر اینه یک حساب بانکی برای کاندیدا مشخص شود تا تمامی هزینه‌های انتخhباتی در این حساب انجام شود تا مخارج انتخاباتی کاندیداها روشن باشد، این پیشنهاد می‌توانست به شفاف‌سازی کمک کند ولی تاکنون چنین نشده است.
وی افزود: در حال حاضر باید بر انتخابات نظارت عمومی شود، یعنی شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری نظارت داشته باشد و مجلس نیز بر انتخابات شوراها نظارت کند، تا هزینه‌های کاندیداها متعارف باشد.
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان لرستان گفت: به نظر من نظارت مجلس بر انتخابات شوراها مناسب نیست، زیرا نمایندگان به رای مردم نیاز دارند و وابسته به رای مردم هستند، شاید به همین دلیل مجلس نتواند نظارت مناسبی را بر انتخابات شوراها داشته باشد.
ملکشاهی بیان کرد: لازم است، یک نهاد بی طرف، نظارت بر انتخابات شوراها را عهده دار شود، اگر شورای نگهبان نمی‌تواند نظارت کند، باید نهاد دیگری نظارت داشته باشد، معتقدم مجلس برای این کار مناسب نیست.
رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون شوراهای شهر و روستا پیش بینی شده که هیئت حل اختلاف شوراهای شهر و روستا تشکیل شود، متذکر شد: در هر استانی این هیئت از استاندار، رئیس کل دادگستری استان، دو تن از نمایندگان مجلس و یک نفر از شورای همان استان تشکیل می‌شود.
وی افزود: این هیئت 5 نفره می‌تواند از اعضای متخلف شوراها سلب عضویت کند یا اینکه کل شورا را منحل کند همچنین این هیئت می‌تواند برای برای متخلفین در ثبت نام انتخابات شواها ممانعت به عمل آورد، این هیئت در سال‌های گذشته برخی شوراها را منحل کرده و از بعضی کاندیداها نیز سلب عضویت کرده است.


رییس خانه احزاب: از بین 16 نفر به مطهری و روحانی رسیده‌ایم

قدرتعلی حشمتیان ظهارکرد: کسانی که احساس می کنند به عنوان رییس جمهور می توانند خود را مطرح کنند و رجل سیاسی هستند، خود را برای مردم عرضه کنند.
وی یادآوری کرد: 187حزب و تشکل سیاسی که خود عضو سیاسی خانه احزاب هستند در کشور فعالیت دارند که به صورت حزبی و جبهه ای نظرات خود را در سطح کشور اعلام می کنند اما این دلیل نمی شود که خانه احزاب در ربطه با بخش مهمی از نظام که انتخابات است بی تفاوت بنشیند گرچه ما بی تفاوت نیستیم و به احزاب توصیه هایی خواهیم کرد.
حشمتیان همچنین خبرداد: در نخستین پنجشنبه اردیبهشت 96، همایش فصلی احزاب و انتخابات با حضورصاحب نظران درسالن اجتماعات وزارت کشور برگزار می شود که برگزار کنندگان انتخابات، ناظران و شخصیت های سیاسی اثرگذار، برخی دبیران کل احزاب و از هر سه جریان در آن سخنرانی خواهند داشت که یک خط مشی ای برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری خواهد بود.
وی توصیه کرد: احزاب با همدلی و وفاق به صورت جبهه ای حرکت کنند و تک روی را به مصلحت نمی دانیم. هر چند حزب در کنار هم جبهه تشکیل دهند که قانون خاصی هم ندارد؛ یعنی چند حزب در کنار هم فقط نامه ای برای وزارت کشور نوشته و آن را برای بررسی کمیسیون ماده 10احزاب امضا کنند که این نامه کفایت می کند و دیگر منتظر اعلامیه هم نباشند.
حشمتیان، با پیشنهاد تشکیل جبهه های مختلف درکشور افزود: احزاب با همدلی و وفاق به صورت جمعی جبهه تشکیل داده و کاندیداها را بررسی کنند.با توجه به وضعیت فعلی کشور که درمقابل شخصیتی مانند ترامپ به عنوان دشمن بزرگ که هر لحظه مسایلی را در رابطه با کشورهای اسلامی بویژه ایران مطرح می کند باید انتخابات پرشوری به نسبت دیگر انتخابات برگزار کنیم.
رییس خانه احزاب تاکید کرد: نامزدهای مطرح کم کم خود را عرضه بدارند، پشت پرده کار کردن و اعلام نکردن، کار زیبایی نیست به خاطر این که مردم باید بدانند چه کسانی می خواهند نامزد شوند و خود را در معرض بگذارند. بستگی دارد چه کسانی از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و این در جای خود محفوظ است.
وی همچنین اظهار داشت: خانه احزاب در استان ها هم شکل گرفته و در زمان حسن غفوری فرد، در گیلان و خراسان رضوی به صورت خودجوش شکل گرفت. اما چون ساز و کار نداشت و هنوز آئین نامه تصویب نشده بود مورد قبول شورای مرکزی قرار نگرفت.
حشمتیان گفت: شورای مرکزی خانه احزاب جلساتی را درحضور رییس مجلس و وزیر کشورجلساتی تشکل داد که استانداری ها و مجموعه وزارت کشور حق دخالت در زمینه تشکیل خانه احزاب را ندارند.
وی افزود: استانداری ها و مجموع وزارت کشور باید به دستور وزیر با ما همکاری کرده و امکاناتی را در اختیار ما قرار دهند.
حشمیتان گفت: نخستین استانی که طبق آئین نامه و مصوبه و منشور خانه احزاب در 14 ماده، شکل گرفت، استان زنجان بود که چند هفته پیش افتتاح شد و بعد از آن در یزد افتتاح می شود.
وی از بهره برداری خانه احزاب زنجان در روز آتی - چهارشنبه - خبر و ادامه داد: این استان، سومین استانی است که دارای خانه احزاب می شود و به تدریج سایر استان ها هم از این مزیت بهره مند می شوند.
رییس خانه احزاب گفت: در استان ها هم به بحث انتخابات توجه می شود و حرکت آغاز شده است. 
وی گفت: به عنوان یارانه احزاب، طبق سال های گذشته در دولت اصلاحات، مبالغی در نظر گرفته شده است و از دولت و نمایندگان تقاضا کردیم رقمی را برای شروع کار در نظر بگیرند. 
رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان گفت: ازسوی این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری، 16کاندیدا در سطح کشور شناسایی کردیم و با برخی از این ها جلساتی گذاشتیم. رزومه دریافت و برنامه ریزی کردیم و برای انتخابات شوراها هم 142 نفر از کاندیداها را شناسایی کردیم.
وی افزود: از بین 16 نفر به پنج نفر رسیدیم که روحانی و مطهری از جمله اینهاست. اما فعلا اعلام نمی کنیم تا زمانی که جنب و جوش انتخاباتی در کشور شکل گیرد و یک نفر را در نهایت مطرح می کنیم.


تقاضای کواکبیان از مقام معظم رهبری

 مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک بودن مراسم چهلمین رور ارتحال آیت الله هاشمی گفت: با توجه به اینکه ایشان اولین رییس مجلس شورای اسلامی بود درخواست می‌کنم از سوی هیات رییسه مجلس یک مراسم ترحیم ترتیب داده شود.
او افزود: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم باید مراقب باشیم تا سیاست‌های کلی انتخابات که از جانب مقام معظم رهبری ابلاغ شده است روی زمین نماند. باید به تمام قسمت‌های آن مانند منع دخالت نهادهای نظامی، وزارتخانه‌ها و لزوم شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی و تعریف رجل سیاسی مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سالگرد انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند اظهار کرد‌:  در زمان انتخابات وعده‌های زیادی به مردم دادیم اما متاسفانه نتوانستیم همه آنها را محقق کنیم. ما آن طور که باید نتوانستیم شکل‌گیری کمیسیون‌ها در مجلس را سامان دهیم. ما وعده اشتغال و افزایش رونق اقتصادی را داده بودیم اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم وعده‌های خود را محقق کنیم و از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنیم. البته ما همچنان بر میثاقی که با مردم برای احقاق حقوق آنها بسته‌ایم، پایبند هستیم.
کواکبیان افزود: طرح گفتگو ملی که از سمت اصلاح‌طلبان مطرح شد چند نکته اساسی توجه دارد. اول اینکه ازنظر ما قانون اساسی و فرمایشات رهبری فصل الخطاب است. ما نمی‌خواهیم امام (ره) و قانون اساسی از سوی جریان خاصی مصادره شود. من از رهبری تقاضا می‌کنم که به دفتر خود دستور بدهد که زمینه ارتباطات هرچه بیشتر با اصلاح‌طلبان فراهم شود.

زمان دقیق ثبت نام شوراهای شهر و روستا

بر این اساس پیش از این اعلام شده بود که زمان ثبت نام از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا تغییر خواهد کرد تا قبل از روزهای پایانی سال در روزهای ۱۰ تا ۱۲ اسفند این روند قانونی صورت پذیرد اما به گفته سخنگوی وزارت کشور این امر نیازمند طی مراحل قانونی بوده که این امر در روزهای باقی مانده از سال میسر نیست.
علی اصغر احمدی، معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز در گفتگو با در برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو اعلام کرد: ثبت‌نام این انتخابات براساس قانون فعلی از ۳۰ اسفندماه آغاز خواهد شد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار خواهد شد.


جزییات مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در تلویزیون

مجید شعبانپور (رئیس مرکز تولید و فنی سیما) به انتخابات سال آینده اشاره کرد و گفت: در انتخابات پیش رو علاوه بر تولید برنامه‌های تحلیلی، تبیینی و تهییجی بخشی از برنامه‌های همچون انتخابات‌های گذشته به تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری اختصاص خواهد داشت. براساس مصوبه ستاد انتخابات رسانه ملی هریک از نامزدهای این دوره در ۴ برنامه گفتگومحور حضور پیدا می‌کنند. این برنامه‌ها شامل ۳۰ دقیقه گفتگو با دوربین، و سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای گفتگو با جوانان، پاسخ به سوالات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و گفتگو با ایرانیان خارج از کشور هستند.
رئیس مرکز تولید و فنی سیما پخش مناظره انتخاباتی میان نامزدها را از جذاب‌ترین برنامه‌های مخاطبان در طول انتخابات‌های گذشته دانست و اضافه کرد: پخش سه مناظره ۱۸۰ دقیقه‌ای در این دوره از انتخابات پیش‌بینی شده است. پیش‌بینی می‌شود در طول انتخابات مناظره‌ها از مهمترین و پربیننده‌ترین برنامه‌ها تلویزیونی باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح مناظره انتخابات سال ۹۲ بعد از بررسی مناظره‌های روز دنیا به لحاظ فرم انتخاب شد و ۸ نامزد در مقابل هم قرار گرفتند و برنامه‌های یکدیگر را نقد کردند. این دوره نیز فرم مناظره به شیوه انتخابات گذشته با برخی تغییرات اجمالی است. اتودهای بسیاری برای دکور این برنامه‌ها زده شده که پس از تایید، ساخته و در مناطره‌ها و گفتگوها استفاده می‌شود.


مخالفت فراکسیون امیدبااستیضاح آخوندی

ابوالفضل سروش از جلسه صبح امروز فراکسیون امید برای بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
وی گفت: پس از بحث و بررسی در این خصوص مقرر شد فراکسیون امید به استیضاح آقای آخوندی رأی مثبت ندهد.
سروش همچنین از تصمیم فراکسیون امید برای رایزنی با فراکسیون مستقلان جهت عدم موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

گمانه زنی صدای آمریکا در مورد کاندیدای اصولگرایان

یکی از گزینه های اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، عزت الله ضرغامی است؛ هر چند او احتمال کاندیداتوری خود را رد کرده اما رفتار او تا کنون به صورتی رفتار بوده است که می تواند به آماده شدن برای انتخابات تفسیر شود.»

پایگاه صدای آمریکا (VOA)  با انتشار گزارشی به انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ایران پرداخته است.

این پایگاه آمریکایی طبق روال رسانه های ضد انقلاب، اصولگراها را تندرو خوانده و می نویسد: «در حالی که تنش ها میان ایران و امریکا در حال گسترش است، به نظر می رسد که تندروهای ایران جسورتر شده اند. آن ها اکنون از احتمال پیروزی در انتخابات پیش رو و یا دست کم تبدیل کردن روحانی به یک اردک لنگ در صورتی پیروزی او در انتخابات، می گویند.
 
روحانی امید داشته که توافق هسته ای با  غرب موجب تقویت جایگاه سیاسی او در ایران خواهد شد. توافق هسته ای در دوره ریاست جمهوری اوباما به نتیجه رسید اما به نظر می رسد دستور اجرایی اخیر ترامپ که ورود ایرانیان به آمریکا را برای مدتی ممنوع کرد از یک سو و عدم وجود هیچ گونه سود اقتصادی آشکار برای عامه مردم ایران در پی توافق هسته ای از سوی دیگر، چشم انداز پیروزی تندروها در انتخابات پیش روی ایران را تقویت کرده و امید بیشتری برای پیروزی به آن ها داده است.
 
تندروها هنوز کاندید خود را معرفی نکرده اند. اما گمانه زنی هایی وجود دارد که ممکن است پرچمدار آن ها ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس باشد.
 
یکی از گزینه های اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، عزت الله ضرغامی است؛ هر چند او احتمال کاندیداتوری خود را رد کرده اما رفتار او تا کنون به صورتی رفتار بوده است که می تواند به آماده شدن برای انتخابات تفسیر شود.»


راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات

دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی با تاکید بر این که بیان خواسته ها و آرزوهای مردم و قول به عمل آنها آرای خاکستری را جلب می کند، گفت: اگر شرایطی فراهم شود که همه فعالان سیاسی در چارچوب قانون در انتخابات 96 حضور یافته ونظرات خود را بیان کنند نرخ مشارکت مردم افزایش می یابد.
حجت الاسلام والمسلمین یدالله حبیبی در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و جلب آرای خاکستری افزود: انتخابات فرصتی برای ارزیابی و نمره دادن به مسوولان فعلی و گزینش مدیران آینده است بنابراین الزامات خاص خود را دارد.
وی ادامه داد: از طرفی باید با دقت و بصیرت عملکرد فعلی را بررسی و از طرف دیگر با نگاهی به آینده و برنامه های ارایه شده مدیران بعدی را انتخاب کرد که در واقع این وظیفه مهم را مردم دارند.
**بیان آرزوهای مردم و قول به عمل آنها آرای خاکستری را جلب می کند
دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی همچنین گفت: از طرفی گروه ها، احزاب و عمدتا اشخاص باید صادقانه مسایل را با مردم مطرح کنند و برنامه متناسب با مقتضیات کشور را به مردم ارایه دهند تا به غیر از فضای رقابتی واحساسی که در زمان انتخابات ایجاد می شود و لازم هم است، جمعیت های خاموش را بیدار می کند.
حبیبی افزود: در تمام انتخابات گذشته بیان مطالبات و آمال و آرزوهای مردم وقول به عمل آنها آرای خاکستری را فعال کرده است، در انتخابات سال آینده نیز این اصل وجود دارد، با شناختی که از مردم داریم که به پیشرفت کشور وعدالت وتحقق برنامه ها علاقه مند هستند اگر چنین شرایطی وجود داشته باشد حتما شرکت می کنند.
وی با یادآوری فعالیت جریان ها و گروه های مختلف برای انتخابات سال آینده اظهارداشت: مشارکت بالای مردم در انتخابات سال آینده از اهمیت زیادی برخوردار است که باید در اولویت تمامی گروه ها، احزاب و تشکل های سیاسی قرار گیرد.
دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی به برنامه های این جبهه برای انتخابات سال آینده اشاره کرد و اظهارداشت: این جبهه به صورت رسمی حمایت خود را از شکل گیری و فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرده و از فعالیت این جبهه حمایت می کند.
حبیبی در پاسخ به این سوال که نامزد مورد حمایت جبهه ایستادگی در انتخابات ریاست جمهوری چه کسی است و آیا از نامزد نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خواهید کرد، گفت: تعیین نامزد موردنظر زود است و در آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.
وی اظهارامیدواری کرد: اصولگرایان در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری به اجماع کامل دست یابند.
** هیچ کس بر ضرورت گفت و گوی ملی شکی ندارد
دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفت و گوی ملی برای جامعه امروز ایران به ویژه پس از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را چقدر ضروری می دانید؟، گفت: مفهوم شناسی گفت و گوی ملی قبل از ورود به بحث ضرورت دارد، مراد از این اصطلاح علی القاعده باید این باشد همه سلیقه وجناح ها و مراجع فکری در جامعه امکان طرح نظر وتبادل اطلاعات را داشته باشند و بتوانند آزادانه ومنصفانه با رعایت مصالح ملی و منافع ملی کشور اظهار نظر کنند.
حبیبی افزود: همچنین هیچ گروهی و شخصی فضای سیاسی را یک طرفه نبیند و تحلیل نکند، این مساله درواقع ریشه در مشارکت مردم در اداره نظام ونظارت بر آن دارد.
وی ادامه داد: همه کسانی که دوستدار انقلاب اسلامی و خواهان کارآمدی جمهوری اسلامی ایران هستند چاره ای جز همراهی مردم و ایمان به این قدرت ندارند.
دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی ادامه داد: با این تعریف از گفت و گوی ملی هیچ کس در ضرورت آن شکی ندارد، همه ما قبول داریم که انقلاب با مشارکت اکثریت مردم بود و تداوم آن هم با این اکثریت ممکن است لذا گروه های مرجع و احزاب باید این نمایندگی را داشته باشند و زمینه های مشارکت همگان در فعالیت ها را فراهم کنند.
**برخورد حزبی با برجام جفا در حق ملت است
حبیبی در ادامه در پاسخ به این سوال که نگاه ملی به برجام و خودداری از نگاه سیاسی و جناحی به آن را چقدر ضروری می دانید ؟ افزود: برجام یک برنامه حزبی وجناحی در کشور ما نبوده است و اساسا تصمیمات در حوزه منافع ملی وامنیت ملی وسیاست خارجی در کشور ساختار فرا حزبی دارد.
وی ادامه داد: بنابراین اصل تصمیم درباره برجام یک بحث ملی بوده و تصمیم سازان وتصمیم گیران آن هم مشخص است که چه کسانی هستند و برخورد حزبی با این تصمیم راهبردی جفا در حق ملت و این تصمیم است اما این به معنای این نیست یک تصمیم در اجرا دچار مشکل نباشد یا مبانی و اصول تصمیم درست بوده ولی در روش ها وتاکتیک ها غفلت نشده باشد.
دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی گفت: برخورد منصفانه در تحلیل برجام را همه باید مد نظر داشته باشند ولی متاسفانه بعضی از افراد و جریان ها خط کش صفر و صد دارند و یا همه یا هیچ و این نگاه به ما آسیب زده و می زند بنابراین در راستای تامین منافع وحتی باید بگویم رعایت غرور ملی لازم است که بین اصل تصمیم وملاحظات پیرامونی آن تفکیک قایل شویم.
حبیبی افزود: درباره برجام نکته دیگر این است که طرف مقابل ما دشمن غدار وعهد شکن است و پیمان شکنی در ذات اوست لذا اگر در مواردی به عهد خود عمل نکرده این ارتباطی به برجام ندارد و اگر ما تعهد یا باج دهیم خطاست اما فرض بر این بوده که طرف مقابل در نزد افکار عمومی دنیا تعهدی را قبول کرده ومی گوید پایبند هم خواهم بود ولی ناکث است وعهد شکنی می کند.
وی ادامه داد: در واقع بعد از هر پیمانی باید منتظر عمل طرفین شد، ممکن است طرف دیگر پایبندی به عهد از خود نشان ندهد اگرچه امضا کرده باشد. از اینجا ما وارد فرایند دیگری می شویم با درس های زیادی که دارد که مهمترین آن دشمن شناسی و افشاء ماهیت دشمن منافق و بزک کرده به دنیاست و تضمین هایی که در این باره گرفته ایم باید اجرایی کنیم بنابراین اصل برجام قابل دفاع است هر چند ملاحظات پیرامون آن هم کم نیست که باید در جای خود بررسی شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل