بازدید 11555

۴۷۰۰ کانال تلگرامی خود را به ثبت رساندند

کد خبر: ۶۶۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 15 February 2017
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۵۰۰۰ دنبال‌کننده و الزام آنها به ثبت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون ۴۷۰۰ کانال و گروه با بیش از ۵۰۰۰ عضو ثبت رسمی شدند.

به گزارش ایسنا، سید مرتضی موسویان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کانال‌ها و گروه‌ها مورد حمایت وزارتخانه فرهنگ و ارشاد قرار می‌گیرند، اظهار کرد: برآورد ما وجود بالغ بر ۱۱ هزار کانال‌ تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی بالای ۵۰۰۰ عضو در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه تنها این کانال‌ها و گروه‌های ثبت‌شده اجازه تبلغات دارند، تصریح کرد: علاوه بر این این کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی ثبت شده می‌توانند با درخواست از وزارتخانه مجوز تاسیس واحد فرهنگی دیجیتال دریافت کنند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از معافیت مالیاتی این شبکه‌ها و گروه‌های مجوزدار خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها وزارتخانه خدمات دیگری همچون تسهیلات کسب و کار، آموزش رایگان و ... را نیز به آنها ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه سایت‌ها و وبلاگ‌ها نیز می‌توانند پس از انجام فرآیند ثبت قانونی از این مزایا بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: همه این اقدامات با هدف ساماندهی محتوای دیجیتالی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

این مقام مسؤول به اثرگذاری بالای این کانال‌ها اشاره و اضافه کرد: در بین این کانال‌ها، کانال‌های تلگرامی با بیش از نیم میلیون عضو نیز وجود دارد.

موسویان در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره گروه‌ها و شبکه‌های زیر ۵۰۰۰ عضو نیز اظهار کرد: از نظر وزارت ارشاد منعی وجود ندارد و ما برای ثبت این کانال‌ها و شبکه‌ها نیز آمادگی داریم و پیشنهاد ما به فعالان این حوزه این است که آنها نیز کانال خود را ثبت رسمی کنند.

وی به نقش مهم کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی در زندگی امروز اشاره و افزود: در حال حاضر ۶۷ درصد جرائم کشور مربوط به فضای مجازی و جرائم سایبری است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد یک فضای سالم و ایمن برای کاربران و خانواده‌ها هستیم، ادامه داد: انتظار می‌رود تا سال آینده بتوانیم تا حدودی با ایجاد یک فضای محدود سالم و ایمن برسیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر