بازدید 5501

کشته شدن 1.8 میلیون تهرانی در صورت وقوع زلزله

کد خبر: ۶۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 15 February 2017
‌رئیس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور گفت: هم‌اکنون آمادگی لازم برای برخورد با حوادث طبیعی و غیرطبیعی را نداریم و به‌جرات می‌توان گفت در صورت وقوع زلزله در تهران، یک‌میلیون و 800 هزار نفر در روز اول حادثه جان خود را از دست خواهند داد.

‌به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار در سی‌ودومین همایش فصلی مدیران کل سازمان‌های پزشکی قانونی کشور در قشم گفت: به‌طور متوسط هر 170 سال یک زلزله بالای هفت ریشتر در تهران به وقوع می‌پیوند و هم‌اکنون حتی از این مدت هم فراتر رفته و بیم آن می‌رود که هر روز این فاجعه در پایتخت کشور رخ دهد.

وی برنامه‌ریزی و آمادگی برای بحران‌ها این‌چنینی را لازمه کار دولت دانست و افزود: نقش پزشکی قانونی در شناخت اجساد بسیار مهم است و از آشفتگی و سردرگمی خانواده‌های قربانیان بسیار می‌کاهد.

معاون وزیر کشور آمادگی 10 درصدی برای مقابله با زلزله و بلایای طبیعی و غیرطبیعی را ناکافی دانست و اضافه کرد: باید با مشارکت‌جویی مردم، تخصیص اعتبارات، بهبود ساخت‌وساز، جانمایی مناسب، مصالح مرغوب و همچنین استانداردسازی معابر، جلوی افزایش خسارات و کشته‌شدگان را بگیریم.

وی تشریح کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، زلزله‌های هفت و هشت ریشتری حتی بدون یک کشته به پایان می‌رسد و این در حالیست که زلزله‌های بم و رودبار، با درجه لرزش بسیار پایین‌تر، بیش از 30 هزار کشته برجای گذاشتند.

نجار، بابیان اینکه ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان است، افزود: باید به مردم آموزش‌های لازم داده شود و آنان را در مقابل حوادث مختلف بیمه کرد تا شاهد بحران در ابعاد مختلف نباشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۶
آمارهاي قبلي كه بيشتر بود . بهبود شرايط ايمني داشتيم ؟!
فقط با اين وضع ، بايد مثل هميشه فقط خدا خدا كرد كه هيچ زلزله اي نه تنها در تهران بلكه در ساير كلانشهرها كه مسير تهران را دارن طي ميكنن ، نياد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
مصیبت زمانی تکمیل می شود که با بحرانی شدن فضای امنیتی تهران تمام نیروهای نظامی و انتظامی تمرکز اصلی رو روی پایتخت قرار میدن و این یعنی امنیت شهرهای ما از دست میره و مصیبت ثانویه یقه ایران رو میگیره و احتمال از هم پاشیدن کشور میره
حالا هی بشینین فقط دعا کنید......
خدایا کی این باید و شاید و انشالله و اینا تموم میشه و کلا حرف و نظر تموم میشه و عمل شروع میشه؟؟ دقیقا کی؟؟
با سلام ،خدا نکند که زلزله بشه.درصورت وقوع بلایای طبیعی در هر نقطه ایران آماده هستم با نیروهای امدادی همکاری کنم.
رودهااز خود نه طغیان می کنند انچه می گویم ما ان می کنند.
ای قران هم ارحم ترحم رحم کنید تا مورد رحم قرار گیرید سرمایه داران پایتخت بترسن که زیر خاک می رن
مفلس بیچاره چه بیم از زلزله در واقع اوقبل از زلزله هم مرده تنها مرده متحک است ....
خدایا توبه
حلا پول کشور را خرج فلسطین سوریه و عراق کنند آفرین
نظر رئیس این سازمان بسیار خوشبینانه هست !
میترسونی مردم چکار کنند؟
- خونه ضد زلزله بخریم؟
- شهرمون رو عوض کنیم؟
-در مورد نحوه مرگ بعد از زلزله آگاهی مون بالا بره؟
- بچه هامونو از این مملکت بفرستیم برن؟
- یه خونه تو کدوم شهر بخریم؟
- مرخصی بگیریم یه مدت بریم خارج تا زلزله بیاد ما برگردیم واسه کمک؟.....
أيمن سازى را از آنجا شروع كنيد،مناطق تهران مثل ١٦ و ١٧ و ١٢ و ١١ ،خرابه دوره شاه پهلوى است سال سي و دو،تا الان نو سازى نشده،بيمارستانها،اتش نشانى ها،مدارس و كلانترى ها،همه كهنه ويران و قديمى،هستند،پول بايد خرج كنى تا شهر أيمن باشه ،با دعا أباد نمى شه،
طبق انالیزی که بعمل امده چه بصورتمستقیم زیر اوار مانده ها وچه کشته های حاصل از انفجار خطوط اب وگاز وسیل ناشی از انها واتش سوزی های ناشی ازاتصابات برق وگاز وسومدیریت ونرسیدن امداد ونبود اب وغذا وبهم ریختن امور بهداشتی ودرمانی حداقل پیش بینی شده حدود 4ونیم میلیون نفر در تهران ومحدوده وحواشی شهر تلف خواهند شد واگر این زمین لرزه در کشورهای پیشرفته صورت گیرد تلفات زیر 100نفر بیشتر نخواهد بود مدیریت ما کجا وانها کجا ایمنی ساخت وسازهای ماکجا ومال انها کجا کیفیت ساخت وارائه خدمات به حادثه دیده های ما کجا وانها کجا والی اخر
وزارتخونه ها دست از ظلم و ستم به مردم بردارن شاید یه کم به تاخیر بیفته
بهتر
چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
سازمان مديريت بحران كشور باید با همكاري كليه سازمانهاي عضو شوراي هماهنگي مديرت بحران كشور ، اساتيد علمي ، نخبگان و دانشگاه هاي كشور بمنظور كاهش آسيب پذيري جامعه اسلاميمان از ابعاد گوناگون وقوع سوانح وحوادث غير مترقبه يا ساير حوادث انسان ساخت ، استراتژي مناسبي را درسطح ملي ، محلي ، خانوادگي وشخصي تدوين نمايد كه بتواند باتوجه به موقعيت مكاني وبا برآورد واندازه گيري ميزان خطر پذيري (ريسك ) خسارات احتمالي وارده را برآورد نموده وبا ارائه برنامه هاي مدون براي عموم مردم درجهت كاهش خطر پذيري جامعه حركت نمايد .البته این انتظار از سازمانی است که خود درگیر مسائل مختلف از جمله نداشتن مدیریتی قوی .کارشناسان با تجربه . اعتبار.ودهها کمبود دیگر نباشد .مردم باید خودشان به فکر باشند
قابل توجه مسئولیت بالای کشور
یک ساختمان پانزده طبقه آتش گرفت و ریخت یک بحران در تهران بوجود آمد ساختمانی که صبح زود بدون سکنه بود کلی فاجعه مالی و معنوی بوجود آورد. ده هزار ساختمان فرو بریزد و نصف آن با سکنه آتش بگیرد در تاریخ پیدایش و خلقت کره زمین ثبت خواهد شد .و یک دوره مثل دوره کرتاسه یا مزوزوئیک دیگر به دورهای زیستی و زمین شناسی اضافه خواهد شد .قدر مدیریت قوی را بدانیم که تاریخ ساز است همیشه بی عرضه گی خودمان را به قضا و قدر نسبت میدهیم .و اتفاقاتی که به خیر می گذرد را به امدادهای غیبی .گویا خداوند متعال عقل را برای مزاح با انسان آفریده است .
شما که اینو میدونید چرا باز هم رو هزینه جواز و خلافی اصرار میکنید؟ اگر اینا نباشه خیلی ها میتونن خونشون رو نوسازی کنن
خطر جدی است یه کم آز آخرت مردم را بیاییم به فکر امور دنیوی شون باشیم به جای توجه به کشورهای دیگر بچسبیم به کشور خودمون که خطر بد تر از آمریکا و اسراییل را بیخ گوشمان داریم بیاییم در مورد زلزله حفظ مقاومت کنیم چون در صورت زلزله و تلفات بالا ممکن است نظام به خطر بیفتد و حفظ نظام هم که واجب است.
با این مدیر بحران که ما داریم 10 میلیون کشته هم قابل پیش بینی است
همش شد دیگران پس خود ایشان چه کاره هستند
بابت چی حقوق میگیرند
به قول آیت الله هاشمی در مدت زمان خاصی اگر دولت نداشتیم کشور بهتر اداره میشد
حالا هم با این اوصاف که خودشان میگویند و غیر دعا کاری از دست ایشان برنمیآید حداقل این سازمان منحل شود تا پول برای کفن و دفن ذخیره شود
حالا دوست نداشتی منتشر نکن
نگرانی فقط شناسائی نشدن جسد هاست ؟؟؟ مشکلات وحشتناک فراوانی مقابل رو داریم که هرکدام مثل یک زلزله اند ... اعتیاد ، فساد ، رانت ، آقازاده ها ، آلودگی هوا . رشوه بی حدو حساب ، گرانی مسکن، بیکاری .... بابا دلمون به چی خوش باشه پس. منتظرین که زلزله بیاد چند میلیون برن زیر آوار خوب شما مسئولین دسته .. مگه حقوق نجومی میگرین که این مشکلات را رو حل کنید. پس تا حالا چه میکردید شما ؟؟
خدایمان بیامرزد
انقدر حمله بشه از خارج شهر واسه سرقت که سارقین با پول و طلا و البته در حالی که وبا گرفتند فرار میکنند
احسنت بر مدیریت شما!!!!!
سرمون رو کردیم زیر برف
زلزله تهران= 100 سال عقبگرد ایران
زلزله تهران= سقوط ایران با همه دبدبه و کبکبش
همجین زلزله‌ای بیاپ کل کشور از هم میپاشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل