بازدید 11297

روحانیون خارجی مشمول قانون تامین اجتماعی شدند

کد خبر: ۶۶۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 15 February 2017
 مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی از مشمولیت طلاب و روحانیون اتباع خارجی تحت پوشش قانون تامین اجتماعی با هدف تعمیم و گسترش پوشش بیمه به جامعه روحانیون،خبر داد.

به گزارش ایرنا، از سازمان تامین اجتماعی حسین جودکی اظهار کرد: از این پس، طلاب و روحانیون اتباع خارجی می توانند با مراجعه به هر یک از شعب سازمان تامین اجتماعی از این خدمات بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: به همین منظور آنان می توانند با ارائه کارت اقامت یا گذرنامه معتبر و همچنین معرفی نامه از مرکز خدمات حوزه های علمیه با عقد قرارداد در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، نسبت به بیمه پردازی اقدام کنند و از مزایای بیمه تامین اجتماعی و تعهدات قانونی آن بهره‌مند شوند.

جودکی افزود: به موجب دستور اداری «بیمه زنان خانه دار اتباع خارجی» که با هدف بهره‌مندی جامعه یادشده از تعهدات قانونی تامین اجتماعی صادر شده است از این پس زنان خانه ‌دار اتباع خارجی با مراجعه به نزدیک ترین شعبه محل سکونت خود و ارائه کارت اقامت یا گذرنامه معتبر می‌توانند به عنوان زنان خانه دار، نسبت به انعقاد قرارداد در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه پردازی خود اقدام و از مزایای مربوطه بهره مند شوند. 

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی،‌ 42 میلیون تن در کشور از خدمات این سازمان بهره مندند که بیش از 13 میلیون آنان بیمه شده اصلی به شمار می آیند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار