بازدید 11616

ضرورت استفاده ازتکنولوژی جدیددرشناسایی ونگهداری اجساد

کد خبر: ۶۶۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 15 February 2017
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه حوادث اخیر نشان داد موضوع تشخیص هویت آسیب‌دیدگان تا چه میزان در مدیریت جامع بحران موثر خواهد بود، گفت: استفاده ازتکنولوژی‌های نوین درشناسایی ونگهداری اجسادضروری است.

به گزارش تسنیم، اسماعیل نجار با اشاره به اهمیت و نقش پزشکی قانونی در حوادثی نظیر منا، حله، برخورد قطار و پلاسکو اظهار کرد: این حوادث نشان داد موضوع تشخیص هویت آسیب‌دیدگان تا چه میزان در مدیریت جامع بحران موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژیهای نوین در شناسایی و نگهداری اجساد ضروری است، تصریح کرد: شاغلان در پزشکی قانونی از خدوم‌ترین افراد جامعه هستند چرا که همواره در معرض آسیبهای روحی و روانی هستند و باید این شرایط در ارزیابی آنها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی، شناسایی، نگهداری و دفن اجساد قربانیان و اطلاع‌رسانی به بازماندگان از مهترین اقدامات سازمان پزشکی قانونی در زمان بروز حوادث است.

نجار افزود: در کنار حوادث طبیعی کشور، ما همواره با حوادث و سوانح غیر مترقبه‌ای که انسان در به وجود آمدن آنها دخیل است مواجه بوده به طور مثال سوانح هوایی‌، تصادفات رانندگی با تلفات بالا و سوانحی چون آتش‌سوزی، ریزش ساختمان موجب می‌شود تا ارتباط تنگاتنگی میان دو سازمان بوجود آید.

وی با بیان اینکه تلفات انسانی در حوادث محتمل است، یادآور شد:‌ در تمام نقاط دنیا مسئله تعیین هویت و صدور جواز دفن توسط پزشکی قانونی صورت می‌گیرد همچنین در اکثر موارد مصدومان چنین حوادثی نیز توسط پزشکی قانونی بررسی و میزان مصدومیت‌ آنها تعیین می‌شود.

 رئیس سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد:‌ با توجه به حادثه‌خیزی کشور و خطرپذیری بالا می‌توان از تجربیات و سوابق سازمان پزشکی قانونی کشور به منظور طراحی و ساخت پایگاه‌های تخصصی با هدف مهیا کردن بستر عملیاتی مناسب برای تحقق اقدامات آمادگی و مقابله در بحرانهای مختلف و نیز تاکتیک‌پذیر کردن سیستم مدیریت بحران کشور استفاده کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر