بازدید 9890
۱

واکنش تهران به اظهارات رییس‌جمهور ترکیه

کد خبر: ۶۶۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 15 February 2017
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور ترکیه در بحرین گفت: ثبات و امنیت، اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سخنان رئیس جمهور ترکیه در بحرین در خصوص نقش ایران در عراق اظهار داشت: به نظر می رسد اظهارات آقای اردوغان تحت تاثیر جو و  احتمالا تحت  فضای هیجانی خاصی صورت پذیرفته باشد؛ چرا که در میان سران کشورهای منطقه، جناب  اردوغان  بیش از هر کسی به نقش سازنده و ثبات آفرین جمهوری اسلامی ایران در منطقه به ویژه در عراق آگاه است.

قاسمی تصریح کرد: نقش آفرینی مثبت جمهوری اسلامی ایران در عراق بر اساس درخواست دولت قانونی این کشور در جهت مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی صورت می پذیرد؛ گروههایی که دامنه شرارت شان بارها به قلب ترکیه نیز کشیده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات ترکیه یادآور شد: ثبات و امنیت، اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است و این مهم جز با درک صحیح شرایط و بازشناسی کنشگران ثبات ساز از بازیگران هرج و مرج طلب و حامی تروریست ها میسر نخواهد شد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: آنچه مایه نگرانی و تداوم بی ثباتی در منطقه است، حمایت آشکار و نهان از گروه‌های تروریستی و نگاه و استفاده ابزاری از آنها و عدم احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای همسایه است که بر پیچیدگی شرایط منطقه خواهد افزود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
ترکیه هیچ گاه همسایه خوبی برای ایران نبوده است . از زمان صفویه تا کنون عامل مذهب نقش زیادی در دشمنی و توطئه عثمانی قدیم و ترکیه امروزی بر علیه ایران و مردمانش داشته است . امروز ترکیه با ابزار تبلیغی مذهب به شدت در میان اعراب حوزه خلیج پارس نفوذ کرده است و به نوعی در حوزه و قلمرو جغرافیایی ایران نقشی اساسی ایفا میکند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان