بازدید 6328
دبیرکل جبهه ایستادگی مطرح کرد؛

راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات

کد خبر: ۶۶۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 15 February 2017
دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی با تاکید بر این که بیان خواسته ها و آرزوهای مردم و قول به عمل آنها آرای خاکستری را جلب می کند، گفت: اگر شرایطی فراهم شود که همه فعالان سیاسی در چارچوب قانون در انتخابات 96 حضور یافته ونظرات خود را بیان کنند نرخ مشارکت مردم افزایش می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین یدالله حبیبی در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و جلب آرای خاکستری افزود: انتخابات فرصتی برای ارزیابی و نمره دادن به مسوولان فعلی و گزینش مدیران آینده است بنابراین الزامات خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: از طرفی باید با دقت و بصیرت عملکرد فعلی را بررسی و از طرف دیگر با نگاهی به آینده و برنامه های ارایه شده مدیران بعدی را انتخاب کرد که در واقع این وظیفه مهم را مردم دارند.

**بیان آرزوهای مردم و قول به عمل آنها آرای خاکستری را جلب می کند

دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی همچنین گفت: از طرفی گروه ها، احزاب و عمدتا اشخاص باید صادقانه مسایل را با مردم مطرح کنند و برنامه متناسب با مقتضیات کشور را به مردم ارایه دهند تا به غیر از فضای رقابتی واحساسی که در زمان انتخابات ایجاد می شود و لازم هم است، جمعیت های خاموش را بیدار می کند.

حبیبی افزود: در تمام انتخابات گذشته بیان مطالبات و آمال و آرزوهای مردم وقول به عمل آنها آرای خاکستری را فعال کرده است، در انتخابات سال آینده نیز این اصل وجود دارد، با شناختی که از مردم داریم که به پیشرفت کشور وعدالت وتحقق برنامه ها علاقه مند هستند اگر چنین شرایطی وجود داشته باشد حتما شرکت می کنند.

وی با یادآوری فعالیت جریان ها و گروه های مختلف برای انتخابات سال آینده اظهارداشت: مشارکت بالای مردم در انتخابات سال آینده از اهمیت زیادی برخوردار است که باید در اولویت تمامی گروه ها، احزاب و تشکل های سیاسی قرار گیرد.

دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی به برنامه های این جبهه برای انتخابات سال آینده اشاره کرد و اظهارداشت: این جبهه به صورت رسمی حمایت خود را از شکل گیری و فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرده و از فعالیت این جبهه حمایت می کند.

حبیبی در پاسخ به این سوال که نامزد مورد حمایت جبهه ایستادگی در انتخابات ریاست جمهوری چه کسی است و آیا از نامزد نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خواهید کرد، گفت: تعیین نامزد موردنظر زود است و در آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

وی اظهارامیدواری کرد: اصولگرایان در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری به اجماع کامل دست یابند.

** هیچ کس بر ضرورت گفت و گوی ملی شکی ندارد

دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفت و گوی ملی برای جامعه امروز ایران به ویژه پس از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را چقدر ضروری می دانید؟، گفت: مفهوم شناسی گفت و گوی ملی قبل از ورود به بحث ضرورت دارد، مراد از این اصطلاح علی القاعده باید این باشد همه سلیقه وجناح ها و مراجع فکری در جامعه امکان طرح نظر وتبادل اطلاعات را داشته باشند و بتوانند آزادانه ومنصفانه با رعایت مصالح ملی و منافع ملی کشور اظهار نظر کنند.

حبیبی افزود: همچنین هیچ گروهی و شخصی فضای سیاسی را یک طرفه نبیند و تحلیل نکند، این مساله درواقع ریشه در مشارکت مردم در اداره نظام ونظارت بر آن دارد.

وی ادامه داد: همه کسانی که دوستدار انقلاب اسلامی و خواهان کارآمدی جمهوری اسلامی ایران هستند چاره ای جز همراهی مردم و ایمان به این قدرت ندارند.

دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی ادامه داد: با این تعریف از گفت و گوی ملی هیچ کس در ضرورت آن شکی ندارد، همه ما قبول داریم که انقلاب با مشارکت اکثریت مردم بود و تداوم آن هم با این اکثریت ممکن است لذا گروه های مرجع و احزاب باید این نمایندگی را داشته باشند و زمینه های مشارکت همگان در فعالیت ها را فراهم کنند.

**برخورد حزبی با برجام جفا در حق ملت است

حبیبی در ادامه در پاسخ به این سوال که نگاه ملی به برجام و خودداری از نگاه سیاسی و جناحی به آن را چقدر ضروری می دانید ؟ افزود: برجام یک برنامه حزبی وجناحی در کشور ما نبوده است و اساسا تصمیمات در حوزه منافع ملی وامنیت ملی وسیاست خارجی در کشور ساختار فرا حزبی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین اصل تصمیم درباره برجام یک بحث ملی بوده و تصمیم سازان وتصمیم گیران آن هم مشخص است که چه کسانی هستند و برخورد حزبی با این تصمیم راهبردی جفا در حق ملت و این تصمیم است اما این به معنای این نیست یک تصمیم در اجرا دچار مشکل نباشد یا مبانی و اصول تصمیم درست بوده ولی در روش ها وتاکتیک ها غفلت نشده باشد.

دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی گفت: برخورد منصفانه در تحلیل برجام را همه باید مد نظر داشته باشند ولی متاسفانه بعضی از افراد و جریان ها خط کش صفر و صد دارند و یا همه یا هیچ و این نگاه به ما آسیب زده و می زند بنابراین در راستای تامین منافع وحتی باید بگویم رعایت غرور ملی لازم است که بین اصل تصمیم وملاحظات پیرامونی آن تفکیک قایل شویم.

حبیبی افزود: درباره برجام نکته دیگر این است که طرف مقابل ما دشمن غدار وعهد شکن است و پیمان شکنی در ذات اوست لذا اگر در مواردی به عهد خود عمل نکرده این ارتباطی به برجام ندارد و اگر ما تعهد یا باج دهیم خطاست اما فرض بر این بوده که طرف مقابل در نزد افکار عمومی دنیا تعهدی را قبول کرده ومی گوید پایبند هم خواهم بود ولی ناکث است وعهد شکنی می کند.

وی ادامه داد: در واقع بعد از هر پیمانی باید منتظر عمل طرفین شد، ممکن است طرف دیگر پایبندی به عهد از خود نشان ندهد اگرچه امضا کرده باشد. از اینجا ما وارد فرایند دیگری می شویم با درس های زیادی که دارد که مهمترین آن دشمن شناسی و افشاء ماهیت دشمن منافق و بزک کرده به دنیاست و تضمین هایی که در این باره گرفته ایم باید اجرایی کنیم بنابراین اصل برجام قابل دفاع است هر چند ملاحظات پیرامون آن هم کم نیست که باید در جای خود بررسی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر