بازدید 1603

ادعای بلیز: حامیان برجام، پشت پرده استعفای فلین

وبسایت «بلیز» با انتشار مطلبی مدعی شد حامیان توافق هسته‌ای ایران که در تیم باراک اوباما حضور داشتند، نقش مهمی در استعفای مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ ایفا کردند.
کد خبر: ۶۶۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 15 February 2017
وبسایت «بلیز» با انتشار مطلبی مدعی شد حامیان توافق هسته‌ای ایران که در تیم باراک اوباما حضور داشتند، نقش مهمی در استعفای مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ ایفا کردند.

 العالم - آمریکا

وبسایت «بلِیز» در مطلبی نوشت: مقامات کاخ سفید در گفتگو با سایت «واشینگتن فری بیکن» مدعی شدند گروهی از مقامات اسبق دولت اوباما که مایل بودند توافق هسته‌ای ایران را از گزند مایکل فلین، مهمترین منتقد آن دور نگاه دارند، نقش مهمی در استعفای مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ ایفا کردند. به ادعای مقامات کاخ سفید، اعضای اسبق تیم اوباما با مطرح کردن مسائلی سعی داشتند فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ را بی‌اعتبار کنند.

به گفته منابع مختلفی در داخل و خارج از کاخ سفید، «بن رودز»، مشاور اسبق باراک اوباما و برخی از اعضای تیم رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با انتشار مطالب پرشماری در رسانه‌های مختلف کوشیدند اعتبار فلین را خدشه‌دار کنند.

به نوشته بلیز، فلین یکی از حراف‌ترین منتقدان توافق هسته‌ای ایران بود و حذف وی از دولت ترامپ علی‌رغم اظهار نظرهای مکرر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ضرورت لغو برجام، به حفظ آن کمک می‌کند.

داستان رسمی استعفای فلین از زبان «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید اینطور نقل شده است که پس از حمایت مایک پنس، معاون ترامپ از فلین بر مبنای اظهارات وی که با گذشت زمان نادرست بودن آن‌ها اثبات شد، رابطه فلین و ترامپ به سردی گرایید. فلین پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با سفیر روسیه در واشینگتن مکالمه‌ای تلفنی داشت که در آن به موضوع تحریم‌های روسیه نیز اشاره شد. اما فلین به پنس گفته بود در این مکالمه، صحبتی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به میان نیامد؛ ادعایی که مکالمات ضبط‌شده تلفنی خلاف آن را ثابت کرد. فلین علی‌رغم عذرخواهی از ترامپ و معاون وی می‌گوید به خاطر نمی‌آورد آیا موضوع تحریم‌ها در آن مکالمه تلفنی مطرح شده است یا خیر.
در ادامه این مطلب آمده است: اما بر مبنای شرح و توضیح وبسایت واشینگتن فری بیکن، فلین

به دلیل مخالفتش با توافق هسته‌ای ایران، عمداً هدف حمله قرار گرفت.
منابع نزدیک به کاخ سفید می‌گویند فلین همچنین قصد داشت جزئیات مرتبط با توافق هسته‌ای را که اعضای تیم اوباما برای قبولاندن برجام مخفی نگاه داشته بودند، آشکار کند.

یک عضو اسبق تیم اوباما پیش‌تر گفته بود از نظر آن‌ها توافق هسته‌ای ایران، همانند قانون بیمه بهداشت عمومی اوباما که در 4 سال نخست حضور وی در کاخ سفید تصویب و اجرایی شد، از اهمیت فراوانی برخوردار است و میراث اوباما محسوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان