بازدید 2425

شفاف‌سازی انتخاباتی سبب مشخص شدن حامیان کاندیداها می‌شود

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی معتقد است قوانین زیادی در زمینه شفاف سازی در حوزه های مختلف وجود دارد که هیچ کدام اجرائی نمی‌شوند، احتمالا این موضوع نیز در کنار آن‌ها قرار می گیرد و اجرا نمی شود.
کد خبر: ۶۶۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 15 February 2017
هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی اظهار داشت: در هر موضوعی اگر شفاف‌سازی صورت گیرد به نفع کشور خواهد بود، شفاف‌سازی به این معناست که نهادهای مسئول اطلاعات دقیق را در اختیار دارند و متوجه می شوند در کجا انحراف وجود دارد تا با آن مقابله کنند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همه جای دنیا این شفاف‌سازی ها انجام می‌شود ولی متاسفانه در کشور ما تا حد لازم این شفافیت‌ها وجود ندارد، بیان کرد: قرار بود وزاری کشور ما اموال خود را به قوه قضائیه و مردم اعلام کنند ولی این اتفاق رخ نداد و شرکت ها نیز درآمد خود را اعلام نمی کنند تا مالیات صحیحی را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم شفاف‌سازی یکی از پاشنه‌های آشیلی است که در کشور وجود دارد، ادامه داد: در انتخابات نیز اگر شفاف‌سازی انجام شود، می‌توان نقاط ضعف و قوت محل هزینه‌ها را شناسایی کرد  و می‌توان اشکالات موجود در این زمینه را اصلاح کرد.

خادمی با بیان اینکه از طرف دیگر شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی سبب می‌شود که تامین کنندگان و حامیان مالی کاندیداها مشخص شوند، متذکر شد: مشخص شدن حامیان موجب می‌شود تا کاندیداها تلاش کنند از منابع مالی خود استفاده کنند یا از کمک‌های کسانی استفاده کنند که بعدا وام‌دار آن‌ها نباشند.

وی افزود: در صورتی که نماینده‌ای وام دار حامی مالی خود باشد، در طول دوره 4 ساله نمایندگی، تنها باید منافع پشیبان مالی خود را تامین کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی اقدام بسیار خوبی است ولی به شرط اینکه این موضوع اجرا شود، گفت: قوانین و مقررات فراوانی داریم که اجرائی نشده و احتمالا این قانون نیز کنار آن‌ها قرار می گیرد و اجرا نمی شود، زیرا قرار بود وزرا، دارایی‌های خود را اعلام کنند ولی هنوز انجام نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر