بازدید 11474
۶
وزیرخارجه عمان:

اختلاف عربستان و ایران موقتی است

کد خبر: ۶۶۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸ 15 February 2017
«یوسف بن علوی» وزیر امورخارجه عمان گفت: لزوما اینگونه نیست که ایران و عربستان همیشه با هم اختلاف داشته باشند، پیش تر نیز در مقاطعی اختلاف نظرهایی میان دو کشور وجود داشت که حل شد.

به گزارش ایرنا، وی سه شنبه شب در برنامه «بلاقیود» شبکه بی بی سی عربی افزود: ایران و عربستان در دوران رؤسای جمهوری اسبق این کشور روابط حسنه ای داشتند و حتی همکاری هایی نیز میان دو کشور وجود داشت.
 
یوسف بن علوی تصریح کرد: روابط ما با ایران تاکنون مستحکم و حسنه بوده است و از آغاز انقلاب تاکنون دو کشور تصمیم گرفتند به عنوان 2 همسایه روابط دوستانه بر پایه صداقت و همکاری داشته باشند، هرچند که در پاره ای از مسائل هریک از 2 کشور دیدگاه خاص خود را داشته و اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود داشته است.
 
وزیرامورخارجه عمان در خصوص میانجیگیری کشورش در پرونده هسته ای تصریح کرد: ایران و آمریکا مدت زیادی بود که هیچ دیداری با یکدیگر نداشتند و مشکلات پیچیده و اختلافات عمیقی میان آنها وجود داشت به همین دلیل، اختلاف آنها جزئی دو همسایه نبود که با یک دیدار ساده حل شود، مساله ای که درمورد پرونده هسته ای ایران صدق نمی کرد.
 
وی در خصوص پدیده موسوم به «بهار عربی» نیز گفت: دیگر کسی پیدا نمی شود که چیزی به نام بهار عربی را به یاد آورد و ملت های عرب باید از این امر درس بگیرند.
 
وی در پاسخ به این سئوال که اگر آمریکا حمایت خود را پس از توافق هسته ای با ایران، از کشورهای حوزه خلیج فارس متوقف کند، گفت: روابط دو جانبه مسقط – واشنگتن و نیز دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس با آمریکا بسیار مستحکم است و شاید بتوان گفت که روابط ما با آمریکا از روابط این کشور با کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قوی تر است.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی عمان تصریح کرد: در مقاطعی از تاریخ، شاهدیم که آمریکا برای همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و ایجاد ثبات و امنیت، بیش از 40 هزار از تفنگداران دریایی خود را در منطقه مستقر کرده بود.
 
اظهارات بن علوی درحالی منتشر می شود که حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در راس هیات همراه روز چهارشنبه عازم دو کشور عمان و کویت می شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
انشالله
باید ببیند غرب وامریکا چه کسی سرکار میاره ونظرش در مورد اینکه روابط عربستان باید خوب باشه یا در حالت جنگی باشند چیه. اکنون ترکیه هم دست کمی از عربستان دشمنی ندارد
خدا کند هیچوقت ارتباط ما با اون کثیفا خوب نشه
کاش دائمی باشه این اختلاف.......کلی به ما توهین شده شما جوابگوی این توهین ها هستید؟
اسراییل در صدد راه انداختن جنگی بین ایران و کشورهای عربی مثل جنگ ایران و عراق هستند عراق سوریه خراب شد حالا نوبت ..........
یعنی کشته های منا هم فیلم بودند و واقعا کشته نشده اند و زنده می شوند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل