بازدید 3476
۲

کم کاری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج

کد خبر: ۶۶۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷ 15 February 2017
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با هشدار نسبت به افزایش سن ازدواج بر لزوم اجرای قوانین مصوب در زمینه تسهیل ازدواج جوانان تاکید کرد.

به گزارش خانه ملت، احد آزادی خواه با هشدار نسبت به افزایش سن ازدواج، با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج زمینه ساز آسیب های اجتماعی و فرهنگی است، گفت: بارفع مشکلات سد راه ازدواج جوانان می توان با این معضل مقابله کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیسیون فرهنگی با دعوت از مسئولان بانک مرکزی در خصوص یکی از مهمترین نیاز جوانان که مربوط به تسهیلات بانکی است اقدام مناسبی را انجام داد و در این رابطه به مسئولان بانک مرکزی پیشنهاد دادیم وام ازدواج برای زوجین ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود که خوشبختانه این پیشنهاد در لایحه برنامه ششم مصوب شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی دولت به اجرای قوانین مصوب در زمینه تسهیل ازدواج، افزود: متاسفانه امروزه بانک ها به وام ازدواج مانند دیگر تسهیلات نگاه می‌کنند این در حالی است که مشکلات اقتصادی مانع بزرگی سد راه ازدواج جوانان محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید بانک‌ها را ملزم به پرداخت تسهیلات ازدواج کند، ادامه داد: متاسفانه زوجین از روند تسهیلات بانکی رضایت ندارند بهتر است دولت در این زمینه شفاف تر عمل کرده و بانک ها را ملزم به تسهیل روند پرداخت وام ازدواج کند به طور قطع دولت با این اقدام می تواند گامی موثر در زمینه تسهیل ازدواج جوانان بردارد.

آزادی خواه بر لزوم ارائه بسته های تشویقی مناسب برای ترغیب جوانان به ازدواج تاکید کرد و با انتقاد از اینکه در زمینه مقوله فرهنگ سازی برای ازدواج جوانان ضعف زیادی دیده می شود، گفت: این دستگاه به عنوان متولی مستقیم امر ازدواج جوانان باید مشوق های مناسبی را برای ترغیب جوانان به مقوله ازدواج در نظر گرفته و همچنین معاونت امور جوانان این دستگاه باید به طور مرتب با برگزاری همایش ها و تولید برنامه های موثر و مفید فرهنگ سازی مناسبی را در این راستا داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی ازدواج آسان را توصیه می کند، تصریح کرد: متاسفانه اکثر ازدواج ها در زمان مناسب صورت نمی گیرند و برخی هم به ازدواج تجملاتی روی آورده اند.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برای تسهیل امر ازدواج جوانان نیاز مبرم به ارائه یک لایحه کامل و موثر از سوی دولت دیده می شود، افزود: دولت باید نسبت به تدوین یک لایحه منظم و موثر برای تسهیل ازدواج جوانان اقدام کند زیرا دولت به مقوله ازدواج جوانان بیشتر به صورت شعاری برخورد کرده و تاکنون نسبت به تدوین لوایح و طرح های مناسب در جهت تسهیل ازدواج جوانان اقدام نکرده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان اینکه علت عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج را از دولت پیگیری می کنیم، تصریح کرد: تمامی دستگاه ها باید نسبت به اجرای قوانین در زمینه تسهیل ازدواج جوانان گام بردارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هیچ بانکی وام نمیده من خودم اردیبهشت امسال برای پسرم ثبت نام کردم هنوزهیچ خبری نشده به هربانکی هم نگاه میکنی بالای هزارنفردرانتظاروام ازدواج هستند.حالاآقایان میگویندچراجوانان ازدواج نمیکنند؟؟؟
نمي دانم وعظ كردن و شعار دادن بدون اقدامات لازم ديگر مشكلي را حل مي كند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان