بازدید 4135

آخرین وضعیت سه باغ‌وحش بدون مجوز پایتخت

کد خبر: ۶۶۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴ 15 February 2017
با گذشت حدود دو ماه از اعلام نام مراکز غیرمجاز نگهداری از حیات‌ وحش در پایتخت و اولتیماتوم محیط زیست مبنی بر اعلام جرم در صورت عدم اخذ مجوز، رییس اداره محیط زیست آخرین اقدامات این مراکز برای اخذ مجوز را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمد حسین بازگیر با بیان اینکه در شهر تهران حدود 12 مرکز نگهداری از حیات وحش داریم، گفت: تعدادی از این مراکز مانند پارک ملت، پارک چیتگر و مجموعه پارک ساعی فاقد مجوزهای لازم از سازمان حفاظت محیط زیست بودند.

وی افزود:‌ مجموعه حیات وحش پارک ملت و پارک چیتگر اقداماتی در جهت استاندارد سازی انجام داده و پیگیری های لازم را برای اخذ مجوز انجام داده اند، که درحال بررسی آن ها هستیم، ولی مجموعه پارک ساعی تاکنون اقدامی جهت اخذ مجوز انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه قانونی محیط زیست این است که به مجموعه‌های نگهداری از حیات وحش کمک و نظارت کند افزود: اگر حیات وحش پارک ساعی استانداردهای لازم را رعایت نکند و مجوزهای لازم را از سازمان حفاظت محیطزیست نگیرد، مرکز را به عنوان مرکز متخلف و غیرقانونی معرفی کرده و از راه قانونی وارد می شویم.

به گفته رئیس اداره محیط زیست شهر تهران، هر گونه نگهداری حیات وحش تحت عنوان‌های مختلف مانند باغ وحش، باغ پرندگان ، مرکز نگهداری و ... مستلزم اخذ مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه این مجوز تابع شرایط خاص است، اظهار کرد: مراکز نگهداری از حیات وحش باید به طور دائم گزارش خود را از تعداد و نوع گونه‌ها، ورود و خروج حیات وحش مختلف به آن مکان، مرگ و میر و تولدی که دارند و ... ارائه کنند. همچنین وضعیت تغذیه و نگهداری حیات وحش نیز باید مناسب بوده، فضای مناسب و کافی برای نگهداری از حیات وحش را داشته و شرایط و مقررات لازم را رعایت کرده باشد و در عین حال دامپزشکی مستقر در آن مرکز حضور داشته باشد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر