۱۰۵۴۲بازدید
۶
کد خبر: ۶۶۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰ 15 February 2017
امتیاز خبر: 89 از 100 تعداد رای دهندگان 10542
با گذشت حدود یک سال از سفر رییس جمهوری ایران به پاریس و امضای توافق‌نامه ابتدایی خرید هواپیماهای ایرباس و ATR وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن مذاکرات برای خرید هواپیماهای این شرکت ایتالیایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، ایران به‌طور همزمان در کنار برنامه‌ریزی برای خرید هواپیماهای غول‌پیکر مسافربری به منظور افزایش توان فرودگاه‌های کوچک خود و انعطاف‌پذیر کردن ناوگان هوایی نسبت به خرید هواپیماهای با برد کوتاه و ظرفیت مسافرپذیری پایین نیز اقدامات جدی انجام داد که در نخستین گام به امضای یک موافقت‌نامه برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR از این شرکت ایتالیایی منجر شد.

پس از آنکه قراردادهای نهایی ایران‌ایر با دو غول هواپیماساز بوئینگ و ایرباس نهایی شد و حتی نخستین فروند از ایرباس‌های خریداری شده از سوی این شرکت به‌طور رسمی وارد ناوگان هما شد، حالا وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن مذاکرات خرید هواپیماهای ATR خبر می‌دهد.

آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: مذاکرات برای خرید این هواپیما به مرحله‌ی نهایی رسیده و در حال حاضر در مرحله مبادله سند به سر می‌برد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی با نهایی شدن تبادل این سند بحث ورود نخستین هواپیماهای ATR به ناوگان ایران به شکل رسمی پیگیری خواهد شد.

ایران‌ایر پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که با نهایی شدن قرارداد با این شرکت ایتالیایی امکان ورود چند فروند از هواپیماهای ATR به ناوگان ایران تا پیش از سال جاری نهایی شود و با صحبت‌های جدید آخوندی به نظر می‌رسد اجرای این قرارداد در هفته‌های پایانی سال ۱۳۹۵ ممکن خواهد بود.

برچسب ها
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
با ورود ابن هواپیماها به خطوط هوایی داخلی، تعطیلی خط تولید ایران -140 قطعی شد و سرمایه گذاری چند صد میلیون دلاری کشور بی ثمر گشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
بهتر نیست با انجام اصلاحاتی هواپیمای ایران -140 به جای خرید از خارج مورد استفاده قرار گیرد. بهرحال سرمایه گذاری زیادی روی ساخت داخلی آن هواپیما شده بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
بسمه تعالی
ایرانیا اینکاره نبودن و فقط طبق معمول موجبات اتلاف زمان و سرمایه را باعث شدند و هزینه های سنگین بر دوش مردم گذاشتن.
اکثر طرح های ایرانی جماعت همینطور از روی هوا و هوس است.
طرف رفته خط مونتاژ رو آورده اونم دست و پا شکسته تا بتونه بگه هواپیما ساز شدیم.
راستی از قاهر 313 چه خبر....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
ایران 140 یا آنتونوف140 سال ها پیش ورشکست شده بود و روس ها چند سالی ما رو بازی دادند و کلی پول به جیب زدند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
احسنت بر وزیر راه بهترین و مدرنترین وزیر راه جمهوری اسلامی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
بهترین خبر زمانیکه بگن ایران خودش هواپیمای پهن پیکر تولید کرده
از نظر تولید بنزین با کیفیت خودکفا شده
این یعنی منشا خیر و برکت برای ایران و منطقه

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: