بازدید 6223
۲

ترامپ خواهان بازپس دهی «کریمه» از سوی روسیه

کد خبر: ۶۶۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶ 15 February 2017
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا از مسکو انتظار دارد «شبه جزیره کریمه را به اوکراین» برگرداند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در روز سه شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از مسکو انتظار دارد که «شبه جزیره کریمه را به اوکراین» برگرداند.

«شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید ضمن پرداختن به موضوع استعفای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ به دلیل طرح اتهاماتی از سوی رسانه ها مبنی بر تماس وی با دیپلماتهای روسی،‌ مدعی شد که روسیه شبه جزیره کریمه را در دوره ریاست جمهوری اوباما به تصرف خود در آورد و «نیکی هیلی» سفیر انتصابی ترامپ برای سازمان ملل نیز «این تصرف [سرزمینی] روسیه را به شدت محکوم کرده است».

اسپایسر در نشست خبری خود گفت: «رئیس جمهور ترامپ این نکته را کاملاً روشن کرده است که از دولت روسیه انتظار دارد به محدود ساختن خشونت در اوکراین اقدام نماید و [شبه جزیره] کریمه را پس دهد. در ضمن، وی [ترامپ] به طور کامل انتظار دارد- و می خواهد- که با روسیه به تفاهم دست یابد».

وی در توجیه سخنان خود افزود که «برقراری روابط حسنه با روسیه، در راستای منافع ملی و اقتصادی آمریکاست». با این حال اعلام کرد که نیکی هیلی در مورد موضوع کریمه «به نیابت از رئیس جمهور آمریکا سخن گفته است».

گفتنی است که «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت در روز دوم فوریه مدعی شد که «کریمه بخشی از خاک اوکراین است و تحریمهای وضع شده آمریکا علیه مسکو [به دلیل انضمام این شبه جزیره به خاک روسیه] تا زمانی که مسکو کنترل این شبه جزیره را به اوکراین بازنگرداند، به قوت خود باقی خواهند ماند».

این در حالی است که «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با استناد به قانون اساسی آمریکا و اشاره به این نکته که اکثریت ساکنان کریمه به انضمام این شبه جزیره به خاک روسیه رأی موافق داده اند،  واکنش نشان داد.

شایان ذکر است که اکثریت ساکنان کریمه در یک همه پرسی عمومی با انضمام این شبه جزیره به خاک روسیه موافقت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
روسیه باید اوکراین را به طور کامل اشغال میکرد.
اینهم نتیجه حمایت پوتین از ترامپ در انتخابات
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل