بازدید 7780

چرا آستانه تحمل مردم پایین آمده است؟

پایین بودن سطوح تحمل افراد و اجتماع همه چیز را مثل یک بادکنک نازک و پر از باد، آماده انفجار می کند؛ پایین بودن آستانه تحمل، توازن و تعادل را به هم زده و با خود ناهنجاری های اجتماعی را به ارمغان می آورد؛ به طوری که هرچه بر تعداد افرادی که آستانه تحمل پایینی دارند، اضافه شود،در نتیجه تعداد پرخاشگران و مبتلایان به بیماری های آزاردهنده نیز افزایش پیدا می کند و به همین دلیل است که کاهش سطوح اعتماد و کاهش آستانه تحمل افراد از جمله شاخص های با اهمیت در مطالعات جرم شناسی و جامعه شناسی جنایی است.
کد خبر: ۶۶۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴ 15 February 2017
پایین بودن سطوح تحمل افراد و اجتماع همه چیز را مثل یک بادکنک نازک و پر از باد، آماده انفجار می کند؛ پایین بودن آستانه تحمل، توازن و تعادل را به هم زده و با خود ناهنجاری های اجتماعی را به ارمغان می آورد؛ به طوری که هرچه بر تعداد افرادی که آستانه تحمل پایینی دارند، اضافه شود،در نتیجه تعداد پرخاشگران و مبتلایان به بیماری های آزاردهنده نیز افزایش پیدا می کند و به همین دلیل است که کاهش سطوح اعتماد و کاهش آستانه تحمل افراد از جمله شاخص های با اهمیت در مطالعات جرم شناسی و جامعه شناسی جنایی است.

به گزارش روزنامه نسل فردا برای انجام هر موردی، قبل از هر چیز باید نگاه و بینش مان را تقویت کنیم؛ برای تقویت بینش باید واقع نگری را مورد توجه قرار داد و به هر پدیده به شیوه واقع‌گرایانه نگاه کرد. باید از آمارسازی دست برداشت، به خصوص در زمینه موضوعات اقتصادی، آمارسازی،بازی خطرناکی است که می تواند همه چیز را حتی تعهدات و پایبندی های فرد و جامعه را تحت الشعاع قرار دهد.

بستری برای افزایش جرم و جنایت

می دانید چرا پدیده های منفی اجتماعی مثل فحشاء،بیکاری، بی چیزی و ... شرایطی را ایجاد می کند که در آن آستانه تحمل مردم کاهش می یابد و در نتیجه بستر برای جرم و جنایت فراهم می شود؟ تحقیقات اجتماعی نشان می دهد که بین کاهش آستانه تحمل و گسترش جرم و نزاع، رابطه قوی وجود دارد. کاهش آستانه تحمل پس از مدتی پرخاشگری را در فرد شکل می دهد؛ این پرخاشگری ابتدا از مطمئن ترین پناهگاه فرد،یعنی خانواده شروع شده و سپس به دوستان، محله و جامعه کشیده می شود.وقتی هم به درون جامعه راه یافت،به دلیل تداخل انواع و اقسام پرخاشگری ها،انواع جدید و قدرتمندتری شکل گرفته و مورد بازخوانی جامعه قرار می گیرد و مجددا به نحوی شدیدتر و جدی تر به درون خانواده راه می یابد؛ در این صورت به شکل های جدید از قبیل اعتیاد، کتک کاری، قمه کشی و در نهایت قتل در می آید و این سیکل ادامه پیدا می کند تا جایی که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند.

از عامل تا اولویت

آستانه تحمل،یک عامل است و حرکت در امتداد افزایش سطوح آن، یک اولویت است. اگر مایلیم پرخاشگری و خشونت کمتری داشته باشیم، افزایش سطح تحمل افراد به یک اصل تبدیل می شود؛ پایین بودن سطوح تحمل افراد و اجتماع همه چیز را مثل یک بادکنک نازک و پر از باد، آماده انفجار می کند؛ پایین بودن آستانه تحمل، توازن و تعادل را به هم زده و با خود ناهنجاری های اجتماعی را به ارمغان می آورد؛ به طوری که هرچه بر تعداد افرادی که آستانه تحمل پایینی دارند، اضافه شود،در نتیجه تعداد پرخاشگران و مبتلایان به بیماری های آزاردهنده نیز افزایش پیدا می کند و به همین دلیل است که کاهش سطوح اعتماد و کاهش آستانه تحمل افراد از جمله شاخص های با اهمیت در مطالعات جرم شناسی و جامعه شناسی جنایی است؛زیرا از این منظر برخورداری از چنین شرایطی از عوامل با اهمیت در رشد و گسترش ((بزه)) محسوب می شود.

ساکنان یک مجتمع مسکونی را در نظر بگیرید؛ افراد مختلف و متفاوتی در آن زندگی می کنند که در این میان یک نفر به عنوان فرد عصبی، متشنج و با آستانه تحمل پایین شناخته شده ، در این مجتمع بزه ای رخ می دهد، اولین نگاه مظنونانه به سمت کسی است که به شر بودن و عصبی بودن شناخته شده است.

اقدام و برنامه ریزی در راستای افزایش سطح تحمل فردی و اجتماعی،بسیار اهمیت دارد. افزایش آستانه تحمل؛یعنی کاهش دغدغه های ویرانگر. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۴
مشكلات اقتصادي و بيكاري و عدم اعتماد از عوامل اين خشونتها هستمد
از بس زور می شنون و می بینن .
آستانه تحمل مردم بستگی به سبک زندگی دارد مثلا همین نقل و انتقال سند خودرو اگر مثل اروپا فقط با ده دقیقه وقت، انتقال انجام شود اعصاب مردم راحت تر خواهد بود نه اینکه بعد از کلی اتلاف وقت در نیرو انتظامی کلی هم در محضر الاف شویم و سفر اضافی درون شهری انجام شود و هزینه اضافی پرداخت کنیم مثال دیگر اینکه بسیاری از بیمارستان ها و مطب ها بجای تعیین وقت با تلفن فقط حضوری تعیین وقت می کنند . در کل عوامل بسیاری بر اعصاب مردم دخالت دارند که می توان موارد رفاهی در اروپا را الگو برداری نمود و در ایران اجرا نمود که آستانه تحمل مردم ایران هم مثل مردم اروپا شود صبور و بردبار
استانه تحمل فقط و فقط با ميزان رفاه و درامد افراد بستگى دارد ،اصلا وقتى پول دارى خوشحالي ، سرحالي ، كسي هم تو خيابون بهت گير بده ، راحت از كنارش رد ميشي ، تصادف كنى ، راحت كوتاه مياي ، فقط خدا نكنه هميشه هشتت گرو نهت باشه ، با كوچكترين تلنگرى از كوره در ميري و بقيه ماجرا....
تحمل مردم پایین نیامده فشار که تحمیل میشه از استانه تحمل بیشتره
!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
آفرین . احسنت
توی کشورهای دیگه مسولیت و مشکلات بر روی دوش مسولین هست ولی در ایران مسولیت و مشکلات مردم بر روی دوش خودشون هست
می خواستید پایین نیاد!!!!!
چون ارزش پول ملی پایین آمده .
تابناک این موضوع خیلی مهمه ودرآینده نزدیک تبدیل به یه بحران جدی میشه ولی خیلی مطلب شما سطحی وسرسری بود پارازیت ها اعصاب وروان مردم رو داغون کرده بخاطر خودت وخانواده خودتون هم که شده به مسولین بگین فکری به حالش بکنن
بدختى!! بى پولى! فقر مالى و فقر فرهنگى...
یکی از عوامل مهم این موضوع بوروکراسی اداری و گره هایی است که سیستم های دولتی برای هر کاری در این کشور تعریف کرده اند و از قبل آن درامد هم کسب میکنند و مردم هم باید پول بدهند و هم کارشان یا انجام نشود یا با تاخیر و بیچارگی انجام شود
مردم ایران بسیار شاد هستند اقتصاد عالی داشتن مسئولینی با درایت و کاردان و نداشتن هیچ گرفتاری و کشوری بدون فساد اداری و دولتی و اقتصادی و اجتماعی مردم ایران چرا تحمل پایین دارند این یک سئوال عجیبی است هرکس به جایی مردم ایران بودند تا حال همه یا سکته کرده و یا تمام مردم دیوانه کامل شده بودند .
ميگيد چرا؟ من بهتون ميگم چرا؟
1- اموزش و پرورش فقط دنبال گرفتن پول از مردم
2- خدا نكنه مريض بشي تموم زندگيتو بايد بفروشي بدي دكترها
3-بيكاري كسترده جوونها
4- عدم اقبال به ازدواج بين جوونها
وخيلي چيزهاي ديگري هست كه گفتنش حوصله مي خواد
آستانه تحمل اگه پایین آمده دلیل دیگری هم دارد .
متاسفانه شعور و فهم اجتماعی پایین آمده و افراد جامعه به هیچکس جز به خود و نهایتا خانواده خود توجهی ندارد و به حق و حقوق دیگران هیچ احترامی نمی گذارد .
در اصل مسبب پایین آمدن سطح تحمل افراد جامعه در نداشتن جایگاه مناسب هر فرد خلاصه میشود.
در این جامعه هیچ استاندارد خاصی برای پولدار بودن ، پست و مقام داشتن ، سمت های رده بالا داشتن ، و ... وحود ندارد و در یک شب حتی میتوان دکترا گرفت و یا به عرش اعلا رسید. و همین ریشه اصلی این مشکلات است.
در جست و جوی علل پرخاشگری خوب بود به پارازیت ها و سرب موجود در هوا هم اشاره می شد.
يعني واقعا نميدونيد ؟
مردم زیر فشارهای همه جانبه " له " شدند حالا میپرسید چرا تحمل شون کم شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تشریف بیارید بین مردم زندگی کنید تا بفهمید مردم چه تحملی دارند .
كلا من ديگه خودم رو زدم به كري ، از بست بيخودي تو رانندگي بوق ميزنن و دري وري ميگن. از وقتي كَر شدم خيلي راحتم.
چون کلا همه چیز رها شده است
بسمه تعالی
همش بخاطر اینکه مسئولین دلسوزی داریم که از بس که به فکر مردم هستند و خواب به چشماشون نمیآد و همین باعث شده مردم از این همه دغدغه مسئولین نسبت به خودشون دچار استرس و عذاب وجدان شون. و از شدت این استرس ها آستانه تحملشون اومده پایین، خوب بود آیا. طفل معصوم مسئولین خودتون رو زیاد بخاطر ماها ناراحت نکنید ... .
از بس که مسئولین محترم جلوی چشم مردم با پول مردم و با رای مردم به خود مردم بی محلی کرده و خوش گذرونی می کنن. مرگ بر شاه خاعن وطن فروش
مشکلات اقتصادی بیکاری تورم طلاق ونیزسیستم آموزشی ضعیف درکشورهمه باعث این موضوع جدی ومهم شده اندکه درکشورمان شاهداین قضایاهستیم که باافزایش روزافزون جامعه که بازیرساختهای کشورهیچگونه سنخیتی نداردکشورروزبه روزبی فرهنگ ترشده وکاری ازدست کسی برنمی آید.موقعی که همه امکانات درکلانشهری مثل تهران تعبیه شده وروزبه روزبرسیل عظیم مهاجرت ازشهرستانهابه سمت تهران افزایش یافته که شهرستانهای این استان ازقبیل اسلامشهرشهریارپاکدشت و ورامین روزبه روزشاهدافزایش دعواودرگیری فیزیکی دربین شهروندانش میباشدوحاشیه نشینی درد راچندین برابرنموده است که بی فرهنگی درجامعه راروزبه روزگسترش میدهد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر