بازدید 4459

لغو دیدار آنگلا مرکل با نتانیاهو

کد خبر: ۶۶۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 14 February 2017
آلمان ملاقات بنیامین نتانیاهو را با مرکل و مقامات این کشور لغو کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از وبسایت صهیونیستی «اسرائیل نشنال نیوز»، آلمان روز دوشنبه اعلام کرد: ملاقات آنگلا مرکل و مقامات این کشور را با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به تعویق انداخته است. به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، این ملاقات که برای اواسط سال 2017 برنامه‌ریزی شده بود به دلیل قوانین جدید مصوب رژیم صهیونیستی لغو شده است.
 
رژیم صهیونیستی هفته گذشته قانونی را تصویب کرد که ساخت هزاران خانه قدیمی را در مناطق متعلق به فلسطینی‌ها در «جودیا و سامریا» قانونی اعلام و از آن‌ها حمایت می‌کند. این خانه‌ها با حمایت کابینه این رژیم و در مناطقی که به فلسطینی‌ها تعلق دارد ساخته شده اند.
 
اتحادیه اروپا از این قانون انتقاد کرده و «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل نیز آن را ناقض قوانین بین‌المللی معرفی کرده است.
 
قرار بود آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و سایر مقامات ارشد این کشور 10 مه (20 اردیبهشت 96) با بنیامین نتانیاهو و اعضای کابینه وی در بیت‌المقدس دیدار کنند؛ ولی به نظر می‌رسد این دیدار به سال آینده میلادی موکول شده است.
 
به گفته یک سخنگوی دولت آلمان، تعدد دیدارهای بین‌المللی مقامات آلمانی به دلیل پذیرش ریاست گروه 20 دلیل لغو این دیدار است اما به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، دلیل لغو و تعویق این دیدار، نشان دادن نارضایتی آنگلا مرکل از قانون جدید رژیم صهیونیستی است. بنا بر اعلام یک مقام صهیونیست، وزارت خارجه آلمان و دفتر صدر اعظم این کشور نارضایتی شدید خود را در خصوص قوانین جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.
 
آلمان در اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن‌ماه) و در پی تشدید شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، تردید خود را در خصوص تعهد این رژیم به پیگیری راه حل مبتنی بر دو کشور اعلام کرد. این در حالی است که آلمان متحد نزدیک رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و پیش‌تر تنها به اعلام محتاطانه این دیدگاه که ساخت شهرک‌های جدید می‌تواند در روند صلح اختلال ایجاد کند، بسنده کرده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار