بازدید 8980
در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح شد؛

نظر توکلی درباره طرح «آشتی ملی»/ پشتوانه هر طرحی باید تبعیت از رهبری و اصول نظام باشد

حل اختلافات و تنازعات سیاسی، از مهمترین مسائلی است که باعث ایجاد وحدت در کشور می شود؛ هرچند رقابت سیاسی بین جناح ها و گروه ها باید به بهترین شکل ممکن باشد تا مردم‌سالاری عینیت پیدا کند، از آنجا که مبنای نظام اسلامی ایران در این مقوله توجه به مسأله مردم سالاری دینی است، لذا باید در عین رقابت به اصول و مبانی اخلاقی و دینی نیز پایبند بود.
کد خبر: ۶۶۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 14 February 2017
حل اختلافات و تنازعات سیاسی، از مهمترین مسائلی است که باعث ایجاد وحدت در کشور می‌شود؛ هرچند رقابت سیاسی بین جناح‌ها و گروه‌ها باید به بهترین شکل ممکن باشد تا مردم‌سالاری عینیت پیدا کند، از آنجا که مبنای نظام اسلامی ایران در این مقوله توجه به مسأله مردم سالاری دینی است، لذا باید در عین رقابت به اصول و مبانی اخلاقی و دینی نیز پایبند بود.

به گزارش «تابناک»؛ با توجه به اینکه به تازگی برخی گروه‌های سیاسی به ویژه اصلاح طلبان، خواهان برقراری وحدت و آشتی ملی شده اند، لذا برای بررسی این موضوع در گفت: وگوهای جداگانه، دیدگاه‌های برخی سیاسیون اصولگرا و اصلاح طلب را جویا شده ایم.

در این نوشتار، گفت و گوی کوتاهی با «احمد توکلی» ـ. که چند باری در عرصه انتخابات ریاست جمهوری در قامت کاندیدا حاضر شده و البته جدای از ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس چند و چند دوره سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد ـ. درباره مسأله وحدت و آشتی ملی انجام داده ایم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: در آستانه انتخابات، باید تنازع و اختلافات سیاسی را از فضای سیاسی کشور دور کرد.

احمدتوکلی در گفت: وگو با خبرنگار «تابناک» درباره طرح وحدت و آشتی ملی که از سوی برخی جریانات و چهره‌های سیاسی مطرح شده است، اظهار کرد: بی گمان، ایجاد وحدت و انسجام ملی در کشور در آستانه انتخابات ریاست‎جمهوری و شوراها، ضروری است.

وی تأکید کرد: بدون شک، ایجاد وحدت ملی در کشور، تن‌ها به پشتوانه تبعیت از فرمایش‌های مقام معظم رهبری و اصول نظام جمهوری اسلامی در کشورمان شکل می‌گیرد و باید بنا بر آن، اقدامات لازم را انجام داد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: مردم و مسئولان ما به خوبی می‎دانند که تنازع جناح‌ها چه بلایی بر سر جامعه آورده است، از این روی، بدون شک باید کاری کرد تا این اختلافات از فضای سیاسی کشور دور شود.

توکلی تصریح کرد: جریانات سیاسی باید به گونه‌ای در فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات گام بردارند که وحدت ملی و انسجام درونی به بهترین شکل ممکن حل شود و رقابت‌های سیاسی، سبب افزایش اختلافات در کشور نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک انتخابات خوب و کامل در یک کشور زمانی برگزار می‌شود و به سرانجام می‌رسد که همه اصول یک نظام برای تحقق وحدت عملی و عینی در جامعه شکل بگیرد؛ از این روی، جریانات سیاسی بر اساس این ملاک باید در راستای جذب مشارکت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی وارد عمل شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار